• Anonym (Sorg)

    Någon som blött klumpar och mycket som ändå fortsatt vara gravid?

    Jag vet att det är över men jag bara undrar ändå...

    Finns det NÅGON som blött mycket och även blött en massa! klumpar (stora) i v.8 där det ändå gått bra för????

    Alltså som efter det fått se ett pickande hjärta på vul/ul??
  • Svar på tråden Någon som blött klumpar och mycket som ändå fortsatt vara gravid?
  • Anonym (Mf)

    Inte jag, var mf.
    Däremot små bruna blödningar har varit ok

  • jennyz

    Jag! Jag har två barn, blödde båda graviditeterna, med första barnet kom blodet redan innan grav test, men eftersom jag gjort IVF så testade jag ändå och fick plus... den gången var det färskt blod som kom av och till första 12 veckorna.
    Med andra barnet började jag blöda ung 6-7, fick ont i magen en natt och ut kom några klumpar samt blod, två dagar senare var vi på VUL och hjärtat slog, allt såg bra ut och v 38 kom vår andra dotter... i vårt fall hade det nog med lågt sittande moderkaka, vet inte men gissar, på VUL kommenterade de att den låg väldigt lågt ner så det var inte bra, men allt gick bra :) hoppas att det inte är missfall för er, håller tummarna!!!

  • Anonym (Ja)

    Jag gjorde! Fast var bara några små klumpar i början av grav med ont i magen och färskt blod. Hade haft en MA innan det och skrapats så kanske var lite rester. Fast undrar om man ens kan bli gravid då?

    Hade iaf blödningar till och från tills v.15, mest brunt blod. Ligger och ammar vår 4-veckors bebis nu :) lycka till! Inget är omöjligt!

  • Anonym (Ss)

    Jag! Igår började jag att blöda som en tok. Är i v 8 (7+0) och det kom stora klumpar. Hade även ont i magen och tänkte - nu är det kört. Min tampong for ut efter 3 sekunder. Men idag var jag på ultraljud och såg ett tickande hjärta. Min läkare sa - 1/3 av gravida börjar att blöda utan att man vet orsaken. Men han trodde att en del av slemhinnan blödde. Inget farligt. Jag har även 2 missfall i bagaget och en fullföljd graviditet. Men denna blödning liknade missfallen jag har fått tidigare. Så det behöver inte vara någon fara ???? sen kan ju allt hända ändå, trots att hjärtat slår just nu, men försök att känna i kroppen hur det känns. Mina gravsymtom försvann helt igår men någonstans kände jag mig ändå gravid ?

  • Sevs91

    Hej!

    Jag har ett dilemma.. plussade positivt för ca 1,5 vecka sedan. Började i torsdags att blöda ytterst lite. Varken ont eller sveda i underlivet. På nätterna blöder jag ingenting och jag blödde ingenting fredag från kl 10 till Igår (lördag), då kom det lite mer blod, rött och färskt. Kom ut två mindre klumpar men ingenting som gjorde ont. Efter det har jag inte blött någonting alls. Har inte ont alls.. Är detta ett missfall tror ni? Behöver verkligen råd...

  • Anonym (E)

    Hade som du, i samma vecka, hjärtat slog i början men i v 11 var jag på VUL och då hade det slutat slå men kom inte ut av sig själv. Behöver ju inte va missfall så ring och be om ett VUL. Är det ett missfall är det ju skönt att veta det så tidigt som möjligt och är allt som det ska så lugnar det ju din oro!

    Hoppas verkligen allt går vägen för dig!

Svar på tråden Någon som blött klumpar och mycket som ändå fortsatt vara gravid?