• Ankmeister

Yasmine/Rosal 28 mot acne

Hej!

Har gått på en kur Roaccutan/Isotretenoin och har under perioden ätit ppillret Rosal28, som är identiskt med Yasmine. Vad jag undrar är vad era erfarenheter är av det. Jag vet inte om ppillret hjälper mot min acne eller ej då jag endast åt det under behandlingsperioden. För när jag började äta det så fick jag mindre kvisslor och mindre fet hy och vart väldigt glad men sedan fick jag mer innebordare längst käkarna och på kinderna vilket är typsikt hormonellt men å andra sidan så hade jag också börjat äta Roaccutanen så det kan ju lite gärna ha varit "utrensningen" som man får i början av medicineringen av Roaccutan.

Det jag tänker på är det kan vara två olika hormoner som orsakat detta. Att mitt naturliga "överskott" på testosteron gav mig kvisslor, men sen när jag började äta Östrogen från ppiller så fick jag hormonell acne istället. Är detta möjligt eller var det ett sammanträffande med Roaccutanen? Vet ju att detta är extremt komplicerat och mer invecklat än bara östrogen och testo.. Men kanske finns det någon som upplevt samma förändring eller som har kunskap kring detta och vet om det är möjligt att acnen "förändras" till en annan typ av ppiller? Eller är det alltid testo som är boven när det gäller Acne? 
Svar på tråden Yasmine/Rosal 28 mot acne