• scrapparlotta

Tips på spännande böcker..

Min dotter slukar böckerna som är skrivna av Kristina Ohlsson ...hon har nog läst nästan alla av henne. Men vilka fler författare skriver liknande böcker? Tänkte ge henne nån bok i julklapp...men vore kul att ge henne av nån annan författare. Så tips på bra spännande böcker som passar i tjej i åldern 10 - 12 år.

• Svar på tråden Tips på spännande böcker..
  • Griseknoen35

Jag rekommenderar stark Harry Potter böckerna. Jag va 9 när första boken kom på svenska och blev helt fast. Nu är min egna 9 åring helt fast i böckerna. Annars Eva och Adam böckerna. Narnia serien är också bra.

• scrapparlotta
    Griseknoen35 skrev 2016-12-17 18:51:46 följande:

Jag rekommenderar stark Harry Potter böckerna. Jag va 9 när första boken kom på svenska och blev helt fast. Nu är min egna 9 åring helt fast i böckerna. Annars Eva och Adam böckerna. Narnia serien är också bra.

Tack för tipsen....vilken är första boken av Harry Potter böckerna?

Fler tips nån?
  • Griseknoen35
    scrapparlotta skrev 2016-12-17 20:32:56 följande:
    Tack för tipsen....vilken är första boken av Harry Potter böckerna?

Fler tips nån?
    De vises sten. Det finns sju böcker i serien och de är ganska tjocka men blir hon såld på första boken så spelar det inte så stor roll för då är man så inne i Harry Potter världen så man inte kommer ut den ;)
  • Griseknoen35

Percy Jackson serien sa en tjej på bokhandeln igår var jätte populär bland 10-11 åringar så den serien kanske ni kan kolla upp

• annieh897

Ingelin Angerborn har skrivit flera spännande böcker. Rum 213, Gengången, Sorgfjäril, för att nämna några.

• scrapparlotta

Tack för jättebra tips på böcker/författare. Fastnade denna gång för Ingelin Angeborn. Men i den takten Tuva läser i nu så lär dom andra tipsen åxå komma till användning..haha. Tusen tack!

Svar på tråden Tips på spännande böcker..