Bmwz34 skrev 2016-12-18 17:17:29 följande:
Hej Mila!! Är precis "färdig" med efterdyningarna av min skrapning så inte heller gravid igen.. jag kände som du efter första missfallet, det enda viktiga var att bli gravid igen direkt. Det kändes som det var det enda som skulle göra mej glad igen. Denna senaste gången var kände jag knappt någon lycka eller glädje alls, jag kände en olust att prata med folk om det, för jag gick bara och väntade på att det skulle gå fel igen. Nu fick jag ju vatten på kvarn, och känner som du, hur ska man någonsin kunna känna glädje nästa gång man blir gravid..? Jag funderar på om man kanske kan få gå och prata med någon när det blir igen och "rätta ut" sina tankar så att graviditeten inte tas över av oro och ångest? Hur känner du?
Jag beklagar :( Var precis iväg med min 5,5 åring på hennes dansavslutning medans blodet rann.. Usch!
Vi blev erbjudna nu när vi var på vul och fick bekräftat o veckan att få prata med en kurator. Det blev vi inte sist. Så kontakta gyn eller vad som finns hos dig och se vad som finns? Vet även att hos mvh har de psykologer..
Vet ärligt inte vad jag känner om nästa gång. Jag kommer nog låtsas som ingenting och inte ens ringa barnmorska. Har fått mf några dagar innan första besöket hos bm, båda gångerna :(
Tror ärligt talat att jag inte kommer känna någon lycka alls förns man förhoppningsvis kommer så långt så man känner sparkar.