• annonymm

Berätta för mig!

Hej!

Väldigt nyligen bestämde vi oss för att försöka bli med barn, och väldigt fort börjar beroendet med att kissa på sticken typ varannan dag i hopp om att se plus!

Och självklart googlar jag runt i sök om symtom som tyder på en graviditet!

Jag läser och har lite svårt att förstå allt detta med bim, ägglossbing osv.

Så berätta gärna för mig om er erfarenhet, symtom, när plusset kom, ja vad ni vill :)

Jag hade ägglossning nu den 8onde, samlag natten mellan 8-9.

Idag är det den 17onde. När tror ni att ett plus kan synas? Är det för tidigt nu?

Mensen ska komma ca 22.

Jag har de senaste dagarna haft näsblod typ 6 gånger. Mått illa 2 gånger (dock i samband med bilåkning) nu ikväll blev jag även gråtmild från ingenstans. Tagit ett test idag som inget visade.

Är det för tidigt för symtom?

Längtar så efter plusset och det är så spännande!

Trevlig kväll!

• Svar på tråden Berätta för mig!
  • Carambolan

Jag har tre barn och har därtill gått igenom ett missfall och en abort. För mig har det varje gång gått till ungefär så här: vi har (uppenbarligen) haft sex nån gång runt ägglossning. När det varit dags för mens har mensen inte kommit. Min mens kan vara lite oregelbunden ibland, så oftast har jag inte märkt det förrän efter typ en vecka när jag dessutom börjat må illa. Då har jag köpt ett test och varje gång har det varit ett plus på stickan.

• annonymm

Okej tack för svar. Mensen ska komma idag men har ännu inte kommit. Försöker hålla mig undan att ta testet nu. :) hoppas någon mer vill svara!

• snorpan88

Efter 5 år av försök och otaliga cykler med desperat sökande efter symptom, är jag ledsen att behöva säga att jag bara hade två ynka symptom när jag väl blev gravid: mensen uteblev och brösten gjorde inte ont. I vanliga fall blir mina bröst enorma och jätteömma efter äl. Men gravidcykeln var de precis som innan äl. Så alla mina år av desperat symptomsökande mynnade ut i att avvikelsen var symptomet, trots att avvikelsen i sig inte tydde på graviditet. Och jag lärde mig, tyvärr, att det är olönt att leta symptom förrän mensen är sen... Man vill ju veta på en gång om det funkade eller inte! :)

• Villhaenliten

Hej på er! Länge sedan man var aktiv här nu. Från den 10 dec till ca 13e/14e hade jag sporadiskt blodblandade flygningar samt aprikosfärgade flytningar. Hade äl den 5e dec. Min mens är nu en hel vecka sen & jag är öm i brösten, har haft mini-mensvärk, ändrad färg (tror jag) i underlivet till en mörkare, har varit väldigt nedstämd/ledsen/haft lätt till gråt i drygt en vecka, dricker hela tiden samt är mer sugen på sex nu än någonsin. Har gjort flera negativa gravtest (senast imorse). Vad tror ni? Kan även tillägga att jag har haft vita flytningar istället för mensen den här gången.

• annonymm

#villhaliten

Hej! Vi hade äl nästan samtidigt då och min mens är 4 dagar sen och de testen jag tagit hittils har visat negativt. Tänkte testa ta ett imorgon kväll och se om de visas något roligare då :D

Men dina symtom kan ju tyda på en graviditet, håller tummarna för dig! Läst massa att de kan ändå ta några dagar mer än man tror för testen att visa posetivt.

• Joo3221414
    annonymm skrev 2016-12-26 21:42:31 följande:

#villhaliten

Hej! Vi hade äl nästan samtidigt då och min mens är 4 dagar sen och de testen jag tagit hittils har visat negativt. Tänkte testa ta ett imorgon kväll och se om de visas något roligare då :D

Men dina symtom kan ju tyda på en graviditet, håller tummarna för dig! Läst massa att de kan ändå ta några dagar mer än man tror för testen att visa posetivt.

Man ska ju ta testet med morgonurin egentligen. Sist jag blev gravid så visade det plus på morgonen och negativt på kvällen. Då var mensen försenad med 1-2 dagar.
  • annonymm
    Joo3221414 skrev 2016-12-26 21:49:52 följande:

Man ska ju ta testet med morgonurin egentligen. Sist jag blev gravid så visade det plus på morgonen och negativt på kvällen. Då var mensen försenad med 1-2 dagar.

Jag är iväg och kommer hem imorgon kväll där testet finns så kommer nog inte kunna hålla mig till morgonen därpå för att testa men ska försöka hålla mig, ifall de blir neg och sen plus på morgonen är det ju bäst att vänta till då kanske. Testade du först på kvällen sen morgonen eller tvärtom? :)
  • Villhaenliten
    annonymm skrev 2016-12-26 21:42:31 följande:

#villhaliten

Inne på bim+8 nu... pratade med 11-77 igår & hon sa att förr i tiden testade man ca 14 dagar efter bim för att vara på den säkra sidan och att jag ska testa igen om en vecka. Det är tydligen väldigt individuellt hur snabbt kroppen producerar hormonet som ger utslag, vissa plussar flera dagar innan bim och andra dagar/veckor efter :) men ett plus ska vi ha!
  • Anonym SE

Ju mer man letar symptom desto fler får man.
    Kroppen luras tyvärr

De första tecken när jag väl var gravid var att mina bröst inte ömmade, utebliven mens och senare svag mensvärk.

Symptom som illamående osv har kommit efter flera veckor in i graviditeten.

Sluta leta symptom och ägglossning
    Vi höll på att försöka tajma in ägglossning flertalet månader. När vi sedan helt enkelt hade sex utan någon tanke på "tillverka" barn blev jag gravid på en gång

Svar på tråden Berätta för mig!