• Rappström

Paddla bland krokodiler och flodhästar, smart?

Sådant här säljs resor till.

Såg ett par i TV där han var skiträdd och hon skrattade. Läste på att man ska knacka i botten om en flodhäst försöker välta och att krokodiler brukar försvinna då kajaken är större än dom, "för hur smart är det att hamna i gapet på en flodhäst".

Men hur smart är det om kajaken välter bland krokodiler?

• Svar på tråden Paddla bland krokodiler och flodhästar, smart?
  • John22

Du vill veta hur smart det är att paddla kajak bland krokodiler om kajaken välter? Eller vad är det du vill diskutera?

• Rappström
    John22 skrev 2016-12-18 07:08:08 följande:
    Du vill veta hur smart det är att paddla kajak bland krokodiler om kajaken välter? Eller vad är det du vill diskutera?
    Kan man klara sig om den välter?
  • John22
    Rappström skrev 2016-12-18 07:24:21 följande:
    Kan man klara sig om den välter?
    Ja det är väl självklart att man kan klara sig...
  • Moonyou

Varför en paddla i dessa vatten?

Jag tror inte att en kajak skyddar mot att bli anfallen av krokodiler.

• Rappström
    John22 skrev 2016-12-18 07:44:44 följande:
    Ja det är väl självklart att man kan klara sig...
    Tvärtom?
  • Rappström
    Moonyou skrev 2016-12-18 07:53:34 följande:
    Varför en paddla i dessa vatten?

Jag tror inte att en kajak skyddar mot att bli anfallen av krokodiler.
    Se på Gift vid första ögonkastet Australien i SvT, dom gjorde så.

Killen tyckte han såg bitmärken, i sök står det att kajaken skrämmer bort de flesta.
  • Moonyou
    Rappström skrev 2016-12-18 08:16:40 följande:

Se på Gift vid första ögonkastet Australien i SvT, dom gjorde så.

Killen tyckte han såg bitmärken, i sök står det att kajaken skrämmer bort de flesta.

Detta kan möjligen stämma på alligatorer som oftast är mindre än krokodiler.
  • Rappström
    Moonyou skrev 2016-12-18 08:20:39 följande:
    Detta kan möjligen stämma på alligatorer som oftast är mindre än krokodiler.
    "Crocs" googla om resorna
  • Moonyou
    Rappström skrev 2016-12-18 08:40:19 följande:

"Crocs" googla om resorna

Jag har både Googlat och kollat på videoklipp.

Att personer som paddlar kajak överlever krokodilattacker är troligen en ren slump.

Krokodiler är riktigt stora många gånger samt aggressiva av sin natur när de väl attackerar på riktigt.
  • flygrl

Sj skulle jag fan aldrig paddla i såna vatten. Men klart farligaste djuret där e inte krokodilerna utan flodhästarna. Flodhästar dominerar krokodiler totalt & dom kan lätt döda en krokodil. :/

Flodhästen e större, aggressivare och snabbare än krokodilen & det djur som dödar flest människor i Afrika årligen. Dom välter ofta kanoter för sen attackera människorna i den. :(

Flodhästar framställs ofta som sävliga och goa ungefär som kossor men verkligheten e en annan, tro mig. :/

Svar på tråden Paddla bland krokodiler och flodhästar, smart?