• musicartA

    Vilken babyskydd köper man?

    Hej alla!

    Jag ska föda barn snart och funderar på att köpa babyskydd.

    Vi har inte bil så vi kommer att beställa taxi från sjukhuset. Egentligen behöver vi babyskyddet bara för att komma hem med barnet. Sedan tänkte jag att det är ändå bra att ha babyskydd hemma med tanke på eventuella akuta situationer när man behöver åka med taxi.

    Jag sitter och läser om de olika babyskydden men har svårt att bestämma mig. Behöver jag verkligen babyskydd med bas? Passar alla babyskydd taxibilar? Sedan har jag märkt att i de flesta babyskydden halvsitter barn. Är det okej att ett nyfött barn halvsitter och inte ligger?

    Skulle vara mycket tacksam för era tips och rekommendationer!

  • Svar på tråden Vilken babyskydd köper man?
  • Axioria1

    Skulle satsa på ett uran bas. Basen har man ju mer för att kunna ha installerat i en bil så man kan klicka i babyskyddet. Eftersom ni ej har bil så fyller de ingen funktion för er utan skulle bara vara iväger. Ni skulle även behöva släpa runt på basen om ni använde den i en taxi.

  • Mascaraklumpar

    Som du skriver är det bra att ha ett babyskydd även om du inte har bil, eftersom du kan behöva ta taxi till sjukhuset och liknande saker. Däremot finns det absolut ingen anledning att välja ett med bas eller en massa andra finesser, utan välj ett enkelt och billigt skydd. Alla går att använda i taxibilar, och man kan använda dem redan från dag 1 men däremot bör inte barnet sitta i babyskyddet längre än nödvändigt i början.

Svar på tråden Vilken babyskydd köper man?