Inget svar är också ett svar, eller hur?
Under en period hade jag en relation med en man som är rätt speciell. Han visade på ett sätt i handling att jag betydde något för honom men han sa nästan aldrig något fint till mig, inga ömhetsbetygelser, inga komplimanger eller ens "jag saknar dig".
Ibland hörde han inte av sig på flera dagar för att sedan höra av sig igen som om inget hänt. Han medger själv att han är egocentrerad, det mesta handlar om honom. Han kan skicka sms om sig själv utan några följdfrågor och verkar inte alls förstå hur hans beteende påverkar mig. Jag har funderat på om han har autistiska drag, vilket han själv har undrat ibland.
För ett tag sedan försökte jag förklara att jag inte mår bra av hans beteende, att jag blir ledsen och osäker eftersom han inte verkar bry sig om jag är där eller ej. Jag föreslog att vi skulle återgå till att vara vänner men det ville inte han. Det var ett bra samtal på vissa sätt. Han förstod att hans beteende inte fungerar och konstaterade att han är dålig på relationer men att han inte kan göra något åt det.
Efter det samtalet blev allt som förut igen. Man kan tycka att han borde anstränga sig liiite ändå eftersom det var han som inte ville göra slut men nej, ingenting, bara sms om honom själv utan följdfrågor eller fina ord. Han vet dessutom att jag har det tufft just nu men han frågar inget om det. Jag har stöttat och peppat honom många gånger när han har haft det svårt och varit stressad. Det har han också sagt att han uppskattar väldigt mycket men han verkar inte kunna göra samma sak för mig.
Jag tror att jag bara tröttnade för jag har inte svarat på hans sms. Jag gillar inte att göra så men jag har verkligen försökt och tyckte att det var hans tur nu. Han skrev några sms till (om sig själv) men sedan blev det tyst.
Idag har jag saknat honom så himla mycket. Trots att han är hopplös på relationer så har vi en fantastisk kontakt som personer. Jag har aldrig haft så intressanta samtal med någon man. Jag blir också ledsen för jag vet inte om han verkligen vill det här, att allt bara rinner ut i sanden.
Det finns väl ingen poäng med att höra av sig eller vad tycker ni? Är inte hans tystnad svar nog?
Det gör ont att han bara låter mig gå men vad är alternativet?
Tacksam för råd! Jag trodde inte att jag skulle sakna honom så mycket men det gör jag.