• Elizabeth86

    Ångest för att lämna barnen hemma när vi åker på bröllopsresa

    Jag har sån otrolig ångest inför vår bröllopsresa i januari. Inte för själva semestern med min man utan för att lämna barnen (5 och 3 år) hemma och vara rädd för vad som kan hända oss.

    Värsta scenariot är att planet kraschar och barnen blir föräldralösa.

    Jag har t.o.m funderingar på att gå till en jurist och få nedskrivet för hur vi vill att våra barn ska ha det när vi inte finns.

    Jag fick mail från resebolaget idag att nu är det bara 27 dagar kvar till din resa börjar. Det gjorde inte saken bättre och jag ser inte längre fram emot att åka iväg. Jag får en klump i magen och tårögd bara av att tänka på det.

    Någon annan som känt/känner likadant och kan dela med sig av tips eller dylikt?

  • Svar på tråden Ångest för att lämna barnen hemma när vi åker på bröllopsresa
  • Vickan I

    Hehe jag var/är likadan. Nu är barnen 5 och 7 och vi har varit gifta i strax över fem år också och ska ta vår bröllopsresa nu i vår. Bokade här om dagen till New York. Inte varit redo innan. Kommer säkert få miniångest när det närmar sig jag med. Men ser fram emot det också. Kände lika när jag gjorde en "onödig" plastikoperation för två år sedan. Grinade som bara den innan sövning och tänkte att "tänk om jag dör". Vad gör jag mot mina barn!

  • Birgitta02

    Minns att jag också hade dödsångest vid flygresor när barnen var så små. Ganska naturligt kan jag tänka. Men det gick bra :). Tror inte du kommer ifrån det. Nu är ungarna stora och flygrädslan är (nästan) bortblåst.

Svar på tråden Ångest för att lämna barnen hemma när vi åker på bröllopsresa