Anonym (L) skrev 2016-12-19 22:22:57 följande:
Får man fråga varför ni inte kan vara tillsammans? Ni älskar ju varandra. Men självklart vet jag att man inte är bra för varandra alltid ändå.
Det går inte att svara på hur lång tid det tar att komma över någon. Där helt individuellt. Det beror självklart på hur mycket man älskar personen, hur djupa känslor man har. Du säger att du älskar honom väldigt mycket så för dig kommer det nog att ta väldigt lång tid, tyvärr.
Jag har kommit över ett par killar på typ 3 månader kanske, men då har jag inte älskat dem eller något sånt. Bara haft lite känslor som inte varit besvarade. Jag trodde då att jag älskade dem, men först nu när jag har pojkvän förstår jag att jag hade fel.
Men som sagt, det har kanske tagit kring någon månad för mig att komma över killar men då har jag inte älskat dem, så det kommer ju ta betydligt längre för dig.
Det är jobbigt att försöka komma över någon men ibland måste man göra det. Så är livet. Du kommer märka med tiden att det en dag känns lättare, och sen känns det bättre och bättre med tiden. En dag kommer du att kunna tänka på honom utan att börja gråta. En dag kommer du kunna se honom med någon annan utan att det gör ont i hjärtat. MEN, du måste ge det tid, och handlar det om äkta kärlek så kan det ta många år. Därför är det viktigt att du försöker umgås med folk du tycker om och sysselsätta dig med saker du tycker om. Det kan vara till hjälp för att ha tankarna på annat.
Jag har gråtit som fan då det har skitit sig med killar jag tyckt om. Jag har mått dåligt och varit vaken nätter, lyssnat på sorgliga låtar och mått piss, men det har alltid blivit bättre med tiden. Men det har alltid slutat med att jag en dag har slutat bry mig och kommit över honom. Det man måste vara beredd på är att det kommer ta tid.
Ja.. hur vet man att man älskar någon? Han är helt fel för mig, finns många anledningar till att inte älska honom men som det känns i hjärtat... så har det inte känts förut med nån som jag älskat. Inte på det här sättet. Det är helt jävla ologiskt att ha de här känslorna för honom men dom är där.
Vi kan inte vara tillsammans för att han är väldigt svartsjuk och kontrollerande men ändå känner jag som jag gör. Just nu är det väldigt svårt att tänka på allt dåligt fastän det varit väldigt mycket. Det som håller mig borta från honom är att jag vet att om jag faller tillbaka så kommer jag förstöra ännu mer för mig själv (pluggar och det har gått väldigt dåligt).
Har aldrig blivit lämnad själv, har inte jättemånga erfarenheter egentligen, aldrig fått mitt hjärta krossat osv. Så det här känns så himla hårt, falla för fel person, känns som jag aldrig känt och bli tvungen att lämna. Är så himla ledsen. Har inte lust att göra nånting och nu är det jullov (fast kommer behöva plugga) så mycket tid över. Ska försöka komma iväg och träna och träffa folk fast har inte många kompisar.
Jag håller mig borta från att lyssna på musik öht och absolut inte "vår" musik. Räcker med att jag plötsligt liksom "hör" nån låt i huvudet som poppar upp för att det ska göra ont. Gråter tillräckligt mycket varje dag ändå :( Plågar mig själv på andra sätt (dvs har inte blockat honom o han har inte blockat mig så kollar vår chat jag vet inte hur många gånger om dagen, bara går in i den och tvingar mig själv att inte skicka nåt) Det är en jävla pina :'(
Tack för att du svarade!