• Anonym (Så jävla ledsen)

Hur lång tid tar det att komma över nån?

Lång historia kort:

Blev vrålkär i en kille i somras, aldrig varit så kär i hela mitt liv, inte ens i min exmake. Vi hade en kemi som exploderade och nån sorts jäkla connection som fanns där fast att vi egentligen inte passar ihop. Aldrig känt så här nånsin. Var tvungen att göra slut för att han inte är bra för mig och jag håller på att gå sönder. Saknar honom så jävla mycket hela tiden. Han älskar mig och jag älskar honom men det är omöjligt att få det att funka. Det gör så ONT. Har gått 2 veckor och det känns som 1 år. Klarar inte av att blocka honom på messenger (vi har inte varandra på FB) och kämpar varje dag med att inte skriva nånting. 

Hur länge kommer det kännas så här? Jag vill bara skriva till honom men vet att allt bara kommer bli jobbigare och risken finns att det börja om allting och slutar med kaos och att allt går åt helvete för mig. Men fy fan vad djupt det sitter, han har verkligen mitt hjärta :'( 

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att komma över nån?
  • Anonym (L)

Får man fråga varför ni inte kan vara tillsammans? Ni älskar ju varandra. Men självklart vet jag att man inte är bra för varandra alltid ändå.

Det går inte att svara på hur lång tid det tar att komma över någon. Där helt individuellt. Det beror självklart på hur mycket man älskar personen, hur djupa känslor man har. Du säger att du älskar honom väldigt mycket så för dig kommer det nog att ta väldigt lång tid, tyvärr.

Jag har kommit över ett par killar på typ 3 månader kanske, men då har jag inte älskat dem eller något sånt. Bara haft lite känslor som inte varit besvarade. Jag trodde då att jag älskade dem, men först nu när jag har pojkvän förstår jag att jag hade fel.

Men som sagt, det har kanske tagit kring någon månad för mig att komma över killar men då har jag inte älskat dem, så det kommer ju ta betydligt längre för dig.

Det är jobbigt att försöka komma över någon men ibland måste man göra det. Så är livet. Du kommer märka med tiden att det en dag känns lättare, och sen känns det bättre och bättre med tiden. En dag kommer du att kunna tänka på honom utan att börja gråta. En dag kommer du kunna se honom med någon annan utan att det gör ont i hjärtat. MEN, du måste ge det tid, och handlar det om äkta kärlek så kan det ta många år. Därför är det viktigt att du försöker umgås med folk du tycker om och sysselsätta dig med saker du tycker om. Det kan vara till hjälp för att ha tankarna på annat.

Jag har gråtit som fan då det har skitit sig med killar jag tyckt om. Jag har mått dåligt och varit vaken nätter, lyssnat på sorgliga låtar och mått piss, men det har alltid blivit bättre med tiden. Men det har alltid slutat med att jag en dag har slutat bry mig och kommit över honom. Det man måste vara beredd på är att det kommer ta tid.

• Anonym (Pragmatisk)
    Anonym (Så jävla ledsen) skrev 2016-12-19 22:11:53 följande:

Hur länge kommer det kännas så här?

28 dagar till.
    Anonym (L) skrev 2016-12-19 22:22:57 följande:

Får man fråga varför ni inte kan vara tillsammans? Ni älskar ju varandra. Men självklart vet jag att man inte är bra för varandra alltid ändå.

Det går inte att svara på hur lång tid det tar att komma över någon. Där helt individuellt. Det beror självklart på hur mycket man älskar personen, hur djupa känslor man har. Du säger att du älskar honom väldigt mycket så för dig kommer det nog att ta väldigt lång tid, tyvärr.

Jag har kommit över ett par killar på typ 3 månader kanske, men då har jag inte älskat dem eller något sånt. Bara haft lite känslor som inte varit besvarade. Jag trodde då att jag älskade dem, men först nu när jag har pojkvän förstår jag att jag hade fel.

Men som sagt, det har kanske tagit kring någon månad för mig att komma över killar men då har jag inte älskat dem, så det kommer ju ta betydligt längre för dig.

Det är jobbigt att försöka komma över någon men ibland måste man göra det. Så är livet. Du kommer märka med tiden att det en dag känns lättare, och sen känns det bättre och bättre med tiden. En dag kommer du att kunna tänka på honom utan att börja gråta. En dag kommer du kunna se honom med någon annan utan att det gör ont i hjärtat. MEN, du måste ge det tid, och handlar det om äkta kärlek så kan det ta många år. Därför är det viktigt att du försöker umgås med folk du tycker om och sysselsätta dig med saker du tycker om. Det kan vara till hjälp för att ha tankarna på annat.

Jag har gråtit som fan då det har skitit sig med killar jag tyckt om. Jag har mått dåligt och varit vaken nätter, lyssnat på sorgliga låtar och mått piss, men det har alltid blivit bättre med tiden. Men det har alltid slutat med att jag en dag har slutat bry mig och kommit över honom. Det man måste vara beredd på är att det kommer ta tid.

Ja.. hur vet man att man älskar någon? Han är helt fel för mig, finns många anledningar till att inte älska honom men som det känns i hjärtat... så har det inte känts förut med nån som jag älskat. Inte på det här sättet. Det är helt jävla ologiskt att ha de här känslorna för honom men dom är där. 

Vi kan inte vara tillsammans för att han är väldigt svartsjuk och kontrollerande men ändå känner jag som jag gör. Just nu är det väldigt svårt att tänka på allt dåligt fastän det varit väldigt mycket. Det som håller mig borta från honom är att jag vet att om jag faller tillbaka så kommer jag förstöra ännu mer för mig själv (pluggar och det har gått väldigt dåligt). 

Har aldrig blivit lämnad själv, har inte jättemånga erfarenheter egentligen, aldrig fått mitt hjärta krossat osv. Så det här känns så himla hårt, falla för fel person, känns som jag aldrig känt och bli tvungen att lämna. Är så himla ledsen. Har inte lust att göra nånting och nu är det jullov (fast kommer behöva plugga) så mycket tid över. Ska försöka komma iväg och träna och träffa folk fast har inte många kompisar. 

Jag håller mig borta från att lyssna på musik öht och absolut inte "vår" musik. Räcker med att jag plötsligt liksom "hör" nån låt i huvudet som poppar upp för att det ska göra ont. Gråter tillräckligt mycket varje dag ändå :( Plågar mig själv på andra sätt (dvs har inte blockat honom o han har inte blockat mig så kollar vår chat jag vet inte hur många gånger om dagen, bara går in i den och tvingar mig själv att inte skicka nåt) Det är en jävla pina :'( 

Tack för att du svarade!
  • i-o
    Anonym (Pragmatisk) skrev 2016-12-19 23:15:56 följande:
    28 dagar till.
    Sen kommer det zombies! :D
  • Anonym (Millis)

Jag tror att det jobbigaste för dig nu är att du har satt upp en regel att du absolut inte får höra av dig. Ett definitivt slut. "Det man inte kan få, vill man ha". Men det är jätte starkt av dig att du gjorde slut. Det bevisar att du älskar dig själv. Det är den finaste kärleken. Jag rekommenderar att du raderar allt som har med honom att göra och sen satsa på plugget ett tag. Satsa på dig själv. Och träffa de få vänner du har. Själv har jag inte heller så många vänner. Typ 2 st och många kollegor. Men när jag mår dåligt vill jag inte störa någon så jag ligger ensam hemma för mig själv. Fast man ska göra tvärtom. Då kommer din smärta gå över fortare! :) kram

Anonym (Millis) skrev 2016-12-20 00:06:28 följande:

Jag tror att det jobbigaste för dig nu är att du har satt upp en regel att du absolut inte får höra av dig. Ett definitivt slut. "Det man inte kan få, vill man ha". Men det är jätte starkt av dig att du gjorde slut. Det bevisar att du älskar dig själv. Det är den finaste kärleken. Jag rekommenderar att du raderar allt som har med honom att göra och sen satsa på plugget ett tag. Satsa på dig själv. Och träffa de få vänner du har. Själv har jag inte heller så många vänner. Typ 2 st och många kollegor. Men när jag mår dåligt vill jag inte störa någon så jag ligger ensam hemma för mig själv. Fast man ska göra tvärtom. Då kommer din smärta gå över fortare! :) kram

Tack.. Det var bland det svåraste jag gjort. 

Klarar inte av att radera honom :( Och vill absolut inte radera bilder, ångrar de bilder jag raderat tidigare när jag varit arg.. det är lättare att låta bli att titta på bilder än att inte höra av mig. 

Och ja.. det är väldigt svårt att absolut inte höra av mig. Jag är så rädd att det bara ska gå tillbaka till som det var eller att det blir ännu svårare. Han skrev till mig i lördags "Älskar dig i alla fall" (det där med "i alla fall" är en grej vi har) och jag svarade att jag älskar honom också i alla fall.. han läste det direkt och gick sen offline, sen inget mer. 

Vet ju att man ska distansera sig och allt det där, vilket jag gör men samtidigt inte eftersom jag har kvar honom på messenger och kollar den hela hela hela tiden. Som besatt. 

Jag ligger också hemma för mig själv mycket. Får försöka aktivera mig mer, står inte ut med detta. Måste bara ta mig i kragen och bara göra det. 
  • Anonym (Millis)
    Anonym (Så jävla ledsen) skrev 2016-12-20 00:20:18 följande:
    Tack.. Det var bland det svåraste jag gjort. 

Klarar inte av att radera honom :( Och vill absolut inte radera bilder, ångrar de bilder jag raderat tidigare när jag varit arg.. det är lättare att låta bli att titta på bilder än att inte höra av mig. 

Och ja.. det är väldigt svårt att absolut inte höra av mig. Jag är så rädd att det bara ska gå tillbaka till som det var eller att det blir ännu svårare. Han skrev till mig i lördags "Älskar dig i alla fall" (det där med "i alla fall" är en grej vi har) och jag svarade att jag älskar honom också i alla fall.. han läste det direkt och gick sen offline, sen inget mer. 

Vet ju att man ska distansera sig och allt det där, vilket jag gör men samtidigt inte eftersom jag har kvar honom på messenger och kollar den hela hela hela tiden. Som besatt. 

Jag ligger också hemma för mig själv mycket. Får försöka aktivera mig mer, står inte ut med detta. Måste bara ta mig i kragen och bara göra det. 
    Ja det gör ju så jävla ont med kärlek. Jag fick börja med antidepressiv medicin 2 gånger efter att det tagit slut. Jag blir helt förstörd och ser ingen utväg. Det som har hjälpt mig är att jag ätit medicinen och träffat en ny direkt efter. Jag vet att det inte är bra. :/
  • Anonym (Aldrig!)

För min del kommer det aldrig ske! Kommer leva ensam resten av mitt liv för jag kan inte tänka mig någon annan man!
    Nu hade ni så pass kort förhållande så förhoppningsvis går det snabbt för dig?!

Anonym (Millis) skrev 2016-12-20 22:32:42 följande:
    Ja det gör ju så jävla ont med kärlek. Jag fick börja med antidepressiv medicin 2 gånger efter att det tagit slut. Jag blir helt förstörd och ser ingen utväg. Det som har hjälpt mig är att jag ätit medicinen och träffat en ny direkt efter. Jag vet att det inte är bra. :/
    Jag håller på att gå sönder inombords just nu. Jag vet att det bara gått drygt 2 veckor men det är bitvis som tortyr. Igår och idag träffade jag 2 olika kompisar i några timmar. Men det är bara några timmar på en hel dag. Inte orkat träna. Så alla andra timmar är bara plågsamma. Gråter och gråter eller ligger och försöker att titta på nåt program och inte tänka. Är helt slut. Vill bara skriva till honom hur mycket jag saknar honom men vet att det är lönlöst, blir bara jobbigare och när jag inser det gråter jag ännu mer. Känner mig så patetisk. 

Kan inte ens tänka på nån annan kille just nu.. och mår inte bra med mig själv heller efter att ha gått upp i vikt och tappat allt jag kämpat för (hade gått ner massor och blivit ganska vältränad och var äntligen nöjd med mig själv när jag träffade honom men sen sket det sig). 

Antidepp känns som en sista utväg. Får se hur jag mår längre fram. 2 veckor är ju ingenting än så länge. Jag hoppas verkligen jag kommer klara av att plugga nu under lovet för har omtenta o tenta i januari. Den här veckan är jag bara så jävla sänkt så orkar inte ta tag i nånting :( 

Känns så jobbigt också att vara så tråkig. Har ju inget att prata om förutom det här, orkar inte, är inte intresserad av att konversera och har som sagt inte många vänner. De från Uni är inga jag skulle vända mig till o dessutom, va fan hjälper det. Alla har sitt liv och har ändå inte lust att hänga med om nån mot förmodan skulle hitta på nåt som jag kunde haka på. Känner mig så jävla ensam
    Anonym (Aldrig!) skrev 2016-12-20 22:46:09 följande:

För min del kommer det aldrig ske! Kommer leva ensam resten av mitt liv för jag kan inte tänka mig någon annan man!
    Nu hade ni så pass kort förhållande så förhoppningsvis går det snabbt för dig?!

Jag hoppas det.. har som sagt aldrig känt så här eller upplevt allt som så att säga ingick i vår stormiga relation och har aldrig varit kär eller älskat fel person så vet ju inte. 

Vad hände med din relation o hur länge var ni tillsammans?
  • Anonym (Aldrig!)
    Anonym (Så jävla ledsen) skrev 2016-12-20 23:19:40 följande:
    Jag hoppas det.. har som sagt aldrig känt så här eller upplevt allt som så att säga ingick i vår stormiga relation och har aldrig varit kär eller älskat fel person så vet ju inte. 

Vad hände med din relation o hur länge var ni tillsammans?
    Vi var tillsammans i 9 år. Han blockade mig på fb och messenger nu ikväll på grund av en fjantig missuppfattning.
    Jag har en psykisk diagnos som jag går i behandling för, tanken var att jag skulle flytta hem efter det i februari.
    Nu blev det inte så och imorgon kommer jag ringa terapeuten och avbryta behandlingen.
    Finns ingen anledning längre.....
    Kommer troligen börja dricka igen trots lång tid nykterhet. Har självmedicinerat ibland tidigare.
    Anonym (Aldrig!) skrev 2016-12-20 23:24:39 följande:
    Vi var tillsammans i 9 år. Han blockade mig på fb och messenger nu ikväll på grund av en fjantig missuppfattning.
    Jag har en psykisk diagnos som jag går i behandling för, tanken var att jag skulle flytta hem efter det i februari.
    Nu blev det inte så och imorgon kommer jag ringa terapeuten och avbryta behandlingen.
    Finns ingen anledning längre.....
    Kommer troligen börja dricka igen trots lång tid nykterhet. Har självmedicinerat ibland tidigare.
    :( Facebook verkar kunna ställa till det rätt mycket i relationer överlag. 
    Mitt ex sa att han inte vill ha sin tjej på FB just för att det blir bara tjafs och jag hade inga problem med att inte ha varandra som vänner för var nyskild och har fortf mitt ex på FB plus att jag kände att det var så mycket tjafs och bråk mellan oss så om det inte blir nåt verkligt seriöst finns ingen anledning. Sen för ett tag sen ifrågasatte han varför jag inte vill va vänner på FB, ungefär som att jag inte kan erkänna honom. Då kan ju jag undra varför det står att han är singel på hans FB. Asså.. FB fuckar bara upp saker och ting verkar det som. 

Flytta hem som i hem till din kille?  Varför ska du avbryta behandlingen? Även om du inte har din kille så är det väl för din egen skull du vill må bättre? Låter inte alls bra om du börjar dricka igen :( 
  • Anonym (inse)
    Anonym (Så jävla ledsen) skrev 2016-12-21 13:45:13 följande:

Mitt ex sa att han inte vill ha sin tjej på FB just för att det blir bara tjafs och jag hade inga problem med att inte ha varandra som vänner för var nyskild och har fortf mitt ex på FB plus att jag kände att det var så mycket tjafs och bråk mellan oss så om det inte blir nåt verkligt seriöst finns ingen anledning. Sen för ett tag sen ifrågasatte han varför jag inte vill va vänner på FB, ungefär som att jag inte kan erkänna honom. Då kan ju jag undra varför det står att han är singel på hans FB. Asså.. FB fuckar bara upp saker och ting verkar det som. 

Flytta hem som i hem till din kille?  Varför ska du avbryta behandlingen? Även om du inte har din kille så är det väl för din egen skull du vill må bättre? Låter inte alls bra om du börjar dricka igen :( 

Ursäkta men jag tror att han varit otrogen mot dig och nu träffar andra.
    Anonym (inse) skrev 2016-12-21 13:48:42 följande:
    Ursäkta men jag tror att han varit otrogen mot dig och nu träffar andra.
    Nej det har han garanterat inte. 
  • Anonym (Aldrig!)
    Anonym (Så jävla ledsen) skrev 2016-12-21 13:45:13 följande:

Nej alkoholen tar jag aldrig till igen!! Bestämde mig innan jag somnade (vid typ kl 03-tiden) att inte avsluta behandlingen heller.
    När jag vaknade i morse hade han tagit bort blockeringen på messenger och skrivit ett kort meddelande. Även på fb så att jag kan se hans sida men vi är ju inte vänner.

Jag är också besatt av att kolla in om han är on/off line på messenger hela tiden.
    Vad spelar det för roll egentligen?
    Jag ska försöka hålla mig från att messa på ett tag. Hur mkt kontakt har ni?
    Anonym (Aldrig!) skrev 2016-12-21 15:47:03 följande:
    Nej alkoholen tar jag aldrig till igen!! Bestämde mig innan jag somnade (vid typ kl 03-tiden) att inte avsluta behandlingen heller.
    När jag vaknade i morse hade han tagit bort blockeringen på messenger och skrivit ett kort meddelande. Även på fb så att jag kan se hans sida men vi är ju inte vänner.

Jag är också besatt av att kolla in om han är on/off line på messenger hela tiden.
    Vad spelar det för roll egentligen?
    Jag ska försöka hålla mig från att messa på ett tag. Hur mkt kontakt har ni?
    Ååh vad glad jag blir att du tog det beslutet! Starkt gjort @-)--)---

Alltså jag går in så många gånger om dagen att det inte går att räkna. Patetiskt. Vi har ju ingen kontakt. Det är lite komplicerat hela grejen men så här är det: jag gjorde slut för att i princip rädda mig själv och när han skrev till mig efter det så svarade jag inte (klarade inte av att blocka o gör det fortfarande inte), fy fan vad det tog emot, sen så skrev han igen att vad bra du har glömt mig.. och då kunde jag inte låta bli, var ju helt förstörd för att jag måste tvinga mig själv bort från honom. Men att ha kontakt blir bara värre för det kommer sluta med att jag går tillbaka eller iaf att det blir som flera uppbrott igen. Om nu han inte bestämt sig för att aldrig ta mig tillbaka men det kan jag ju inte veta. Han älskar mig iaf. Så, med det sagt, det senaste var att han skrev "Älskar dig i alla fall" o jag svarade o sen har inte han skrivit och jag har inte skrivit fast jag vill hela tiden. Såg honom online för första gången på flera dagar igår o på nåt sätt kändes det skönt. Vet inte varför. Jag skickar ju inget meddelande så vad spelar det för roll.. Men att blocka känns som att typ döda allt. Fast det är så det egentligen måste vara. Nej det här är en pina. Allt känns bara skit, även sånt runtomkring och då blir det ännu jobbigare. 

Det är värdelöst med jullov nu också. Nästa vecka måste jag börja plugga inför omtenta o tenta så hoppas jag kan komma igång o få nån sorts rutin på vardagen för nu ligger jag bara hemma och har ingenting att göra o inte lust med nåt heller. 
  • Anonym (inse)
    Anonym (Så jävla ledsen) skrev 2016-12-21 15:30:17 följande:

Nej det har han garanterat inte. 

Garanterat inte? Rätt stor sannolikhet så som han behandlat dig och haft ursäkter att inte lägga till dig på Facebook, skriva att han är singel.

Vill bara vara krass. Bättre att rycka av plåstret. Det går att komma över med noll kontakt. All kontakt är skadlig för dig <3

Tyvärr. Jag har varit där flera ggr och varje gång trott att det aldrig går över.
    Anonym (inse) skrev 2016-12-21 16:43:41 följande:
    Garanterat inte? Rätt stor sannolikhet så som han behandlat dig och haft ursäkter att inte lägga till dig på Facebook, skriva att han är singel.

Vill bara vara krass. Bättre att rycka av plåstret. Det går att komma över med noll kontakt. All kontakt är skadlig för dig <3

Tyvärr. Jag har varit där flera ggr och varje gång trott att det aldrig går över.
    Tack för omtanken :)  men eftersom du inte känner till omständigheterna kring honom förutom det lilla jag skrivit så kan du inte dra den slutsatsen. 

Men du har nog rätt i att det bästa är ingen kontakt alls. Men fixar inte att blockera än. 
  • Anonym (Är-där-nu)

Detta är flera år sedan, men vad hände sedan? Jag är i nästan exakt samma position som du var i då?

• Anonym (Är-där-nu)

Detta är flera år sedan, men vad hände sedan? Jag är i nästan exakt samma position som du var i då?

Svar på tråden Hur lång tid tar det att komma över nån?