• Marabou29

Är jag gravid?

Vet inte vart jag ska vända mig så det blir FL.

Hade min sista mens 18 november alltså skulle jag haft min mens i fredags. Den har alltid varit regelbunden, aldrig försenad.

Har tagit graviditetstest som visar neg men imorse tog jag ett äl test jag hade hemma och den visar starkt streck. Bifogar bild.

Kan det vara så att jag är gravid men isåfall varför blir det neg på graviditetstesten?

Kan tillägga att mina bröst är väldigt ömma Gör jätte ont när sonen råkar komma åt dem.

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Anonym (FourSouls)

Ej positivt äl test. Strecket ska bara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare. Ditt ser inte ut att vara det tyvärr.

• Marabou29

Jag tog bilden efter 2 min men nu har det gått lite längre tid det stod på förpackningen att läsa av efter 15 min. Va tror du nu?

• Anonym (A)

Men ett äl-test kan väl inte visa om man är gravid?

• Marabou29

Fick ett svagt plus på graviditet Stickan nu. Men jättttttte svagt. Blir tokig snart.

• LillaJag06

Ditt äl test är inte positivt.

Jag är gravid och mina ölgester blev extremt starka. Dvs positiva fast jättestarkA streck.

• Marabou29

Okej men tog ett graviditetstest efter som visade jätte svagt streck. Man ser strecket men blev inte så bra på bild . Finns det någon chans att jag är gravid fast äl testet inte är positivt?

• anonymis3ns

Är du säker på när du hade ägglossning? Det är ju oftast den som förskjuts och därav blir även mensen sen. Jag plussade i veckan och då tog jag även ett äl-test för skojs skull. Teststrecket var starkare än kontrollstrecket.

• Skrutt 83
    Marabou29 skrev 2016-12-20 08:37:56 följande:

Fick ett svagt plus på graviditet Stickan nu. Men jättttttte svagt. Blir tokig snart.

Det där är positivt!! Jag hade sista mens 17 november och hade bim i torsdags. Plussade då också svagt med testlagret. Dessa har nu blivit starkare och starkare för varje dag och har fått gravid på digitala. Mitt första var bara lite starkare än ditt. Tror absolut att du är gravid. Ta ett Clearblue, dem visar tydligare än testlagret. Mitt streck kom upp på en gång. Jag testar även starkare på em än på morgonen. Får som starkast när jag bara hållit mig en timme men då har jag inte druckit något så blir koncentrerat
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Marabou29

Jag har ingen aning om när jag hade ägglossning men jag har regelbunden mens den kommer alltid i tid alltså 28 dagar. Jag räknat ut att jag hade ägglossning den 3e december. Men ägglossningen kan ha skett senare därav ett svagt streck. Jag testade i lördags med testlagrets graviditetstest men kom inget streck alls. Tog ett nytt imorse och då kom ett svagt streck. Ska testa igen imorgon. Skrutt 83, har du bild på ditt test sol visade svagt?

• Ssarawilhelmsson

Jag fick min mens senast 17 november och hade den i cirka 5 dagar. Har inte fått den ännu och känner att min mage svullnat och kan inte dra in den. Är kissnödig hela tiden och vill äta hela tiden. Bör jag göra ett test eller är det för för tidigt? Mensen är alltså 4 dagar försenad.

• Anonym (ÄL-test)
    LillaJag06 skrev 2016-12-20 12:40:41 följande:

Ditt äl test är inte positivt.

Jag är gravid och mina ölgester blev extremt starka. Dvs positiva fast jättestarkA streck.

När började dina ÄLstreck va jättestarka? Jag är ÄL+5 o har regelbunden cykel så tog inga test denna månad utan vi körde på för o va på säkra sidan och idag fick jag sååå starkt test. Kontrollstrevket är nästan dubbelt så starkt som teststrecket, 'men d är ju för tidigt o testa grav
  • Anonym (Test)

Ägglossningstest visar tydligen inte alltid positivt vid graviditet. Jag tog ett ägglossningstest på bim-1 och det var negativt. Men cb visade Gravid 1-2

• LillaJag06
    Anonym (ÄL-test) skrev 2016-12-20 16:58:09 följande:
    När började dina ÄLstreck va jättestarka? Jag är ÄL+5 o har regelbunden cykel så tog inga test denna månad utan vi körde på för o va på säkra sidan och idag fick jag sååå starkt test. Kontrollstrevket är nästan dubbelt så starkt som teststrecket, 'men d är ju för tidigt o testa grav
    Jag testade inte varje dag itan från äl+10.
    Styrkan på kontrollstrecket säger jj inget. Du är för tidigt ute. Vänta några dagar :)
  • Skrutt 83
    Skrutt 83 skrev 2016-12-20 14:57:13 följande:

Det där är positivt!! Jag hade sista mens 17 november och hade bim i torsdags. Plussade då också svagt med testlagret. Dessa har nu blivit starkare och starkare för varje dag och har fått gravid på digitala. Mitt första var bara lite starkare än ditt. Tror absolut att du är gravid. Ta ett Clearblue, dem visar tydligare än testlagret. Mitt streck kom upp på en gång. Jag testar även starkare på em än på morgonen. Får som starkast när jag bara hållit mig en timme men då har jag inte druckit något så blir koncentrerat

Det översta testet är ifrån torsdags och det nedersta är ifrån idag. Testa imorgon så ska du se att det är starkare

• Skrutt 83

På bilden till vänster ser du hur mitt äl test, testlagret, digitala och Clearblue såg ut i torsdags kväll och till höger hur testlagret och ägglossningstest såg ut idag

Svar på tråden Är jag gravid?