• Ssarawilhelmsson

Bör jag testa nu?

Jag fick min mens senast 17 november och hade den i cirka 5 dagar. Har inte fått den ännu och känner att min mage svullnat och kan inte dra in den. Är kissnödig hela tiden och vill äta hela tiden. Bör jag göra ett test eller är det för tidigt? Mensen är alltså 4 dagar försenad

• Svar på tråden Bör jag testa nu?
  • pangea

Du kan absolut göra 4 dagar efter beräknad mens, borde synas något då :)

• Ssarawilhelmsson

Och om det är negativt kan man vänta och ta senare? Bör jag testa nu eller är det skillnad på att testa på morgonen?

• LillaJag06

Om din mens är 4 dagar sen kan du testa närsomhelst. Det gjorde jag och det kom ett streck direkt :)

• Ssarawilhelmsson

Gjorde ett test, men visade negativt.. :/ ska jag vänta om det är för tidigt? Hade sex för en vecka sedan och senast i söndags.

• pangea
    Ssarawilhelmsson skrev 2016-12-20 22:48:21 följande:

Gjorde ett test, men visade negativt.. :/ ska jag vänta om det är för tidigt? Hade sex för en vecka sedan och senast i söndags.

Fast hade du sex för en vecka sen och skulle haft mens för 4 dagar sedan borde du inte kunnat bli gravid då. Befruktningen sker ju kring ägglossning, vilket är tidigare i cykeln (vilket, väldigt grovt uppskattat, bör ha varit någon gång i början av december i ditt fall). Har du haft sex vid tidigare tillfällen också? 

Här kan du läsa om när i din menscykel du kan bli gravid: www.niomanader.se/fertil-nar-ar-man-mest-fertil/ 
Svar på tråden Bör jag testa nu?