Medicinskt abort ikväll, sambo oförstående?
Först säga att vi har tre barn sedan tidigare och detta var inte planerat. Yngsta är under 1år..
Jag är tidigt i en graviditet och tog första tabletten igår, läkaren och min sambo fick fram att jag kunde ta den "andra" tabletten för att starta aborten ikväll redan för då "slipper ni förlora inkomst på onsdagen" och "ja men vad bra, då kan jag jobba!" och jag ska ta barnen på morgonen.....
Gjort en abort tidigare för ca 10år sedan och minns att det var väldigt smärtsamt en viss tidsperiod så jag hade föredragit att ta det på onsdagen. Men ja, ikväll när han kom hem från jobbet fungerar väl också.
Nu till det som irriterar mig så, han kom inte hem till middag, "måste jobba sent" okej??
Så nu sitter jag här med barnen och väntar på att han kommer hem så jag kan starta aborten. Påpekar att han kanske inte kan åka till jobb imorgon bitti om han blir för sen, vilket han verkar ha noll förståelse för.... Hur ska jag få han att förstå att det är inte lätt att göra en abort, psykiskt eller fysiskt?
.