• Anonym (Mamma)

Medicinskt abort ikväll, sambo oförstående?

Först säga att vi har tre barn sedan tidigare och detta var inte planerat. Yngsta är under 1år..

Jag är tidigt i en graviditet och tog första tabletten igår, läkaren och min sambo fick fram att jag kunde ta den "andra" tabletten för att starta aborten ikväll redan för då "slipper ni förlora inkomst på onsdagen" och "ja men vad bra, då kan jag jobba!" och jag ska ta barnen på morgonen.....

Gjort en abort tidigare för ca 10år sedan och minns att det var väldigt smärtsamt en viss tidsperiod så jag hade föredragit att ta det på onsdagen. Men ja, ikväll när han kom hem från jobbet fungerar väl också.

Nu till det som irriterar mig så, han kom inte hem till middag, "måste jobba sent" okej??

Så nu sitter jag här med barnen och väntar på att han kommer hem så jag kan starta aborten. Påpekar att han kanske inte kan åka till jobb imorgon bitti om han blir för sen, vilket han verkar ha noll förståelse för.... Hur ska jag få han att förstå att det är inte lätt att göra en abort, psykiskt eller fysiskt?

.

• Svar på tråden Medicinskt abort ikväll, sambo oförstående?
  • Anonym (Tim)

Tja, har han inte fattat det ännu så får du nog ge upp om den tanken.

Tips! Ni bör skaffa dubbla p-medel så du inte behöver gå igenom detta igen.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Tim) skrev 2016-12-20 19:20:13 följande:

Tja, har han inte fattat det ännu så får du nog ge upp om den tanken.

Tips! Ni bör skaffa dubbla p-medel så du inte behöver gå igenom detta igen.

Ja, du har nog rätt, vilket jag egentligen har förstått.. Kanske det som gör mest ont
  • Anonym (M)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-20 19:18:43 följande:

Först säga att vi har tre barn sedan tidigare och detta var inte planerat. Yngsta är under 1år..

Jag är tidigt i en graviditet och tog första tabletten igår, läkaren och min sambo fick fram att jag kunde ta den "andra" tabletten för att starta aborten ikväll redan för då "slipper ni förlora inkomst på onsdagen" och "ja men vad bra, då kan jag jobba!" och jag ska ta barnen på morgonen.....

Gjort en abort tidigare för ca 10år sedan och minns att det var väldigt smärtsamt en viss tidsperiod så jag hade föredragit att ta det på onsdagen. Men ja, ikväll när han kom hem från jobbet fungerar väl också.

Nu till det som irriterar mig så, han kom inte hem till middag, "måste jobba sent" okej??

Så nu sitter jag här med barnen och väntar på att han kommer hem så jag kan starta aborten. Påpekar att han kanske inte kan åka till jobb imorgon bitti om han blir för sen, vilket han verkar ha noll förståelse för.... Hur ska jag få han att förstå att det är inte lätt att göra en abort, psykiskt eller fysiskt?

.

Fy vad okänsligt av honom.

Har du sagt till honom rent ut varför du måste vänta på honom, varför han inte kanske borde ha jobbat sent just ikväll och varför han kan behöva räkna med att kanske inte åka iväg imorgon till jobbet? Personligen tycker jag han borde inse det själv, men eftersom han nu inte gör det så blir du väl tvungen att verkligen tydligt förklara det. Så gör det, förklara att detta är jättejobbigt för dig rent psykiskt, det är ingen lätt grej att göra abort (för en del är det ju det, men uppenbarligen inte för dig om du inte känner så) och det kan blöda mycket och göra ont. Man vet helt enkelt inte hur man reagerar varken psykiskt eller fysiskt. Säg det rätt ut till honom, att du inte vet hur du kommer må och att det finns en risk att du inte kommer må så bra alls utan riktigt dåligt. 
  • Anonym (Omg)

Han tycker alltså att du ska ta hand om 3 barn själv och samtidigt blöda och ha ont?? Han måste vara ett jävla rövhål. KRÄV att han tar ledigt för fan.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Omg) skrev 2016-12-20 19:46:55 följande:

Han tycker alltså att du ska ta hand om 3 barn själv och samtidigt blöda och ha ont?? Han måste vara ett jävla rövhål. KRÄV att han tar ledigt för fan.

Två lämnar jag på förskolan, men typ ja. han är chef och de har massor på jobb (tydligen)
  • Anonym (hej)

men vad jobbigt för dig!  en abort i säg är aldrig roligt och har du en sambo som också är oförstående så blir det ju ännu jobbigare......
    har du ingen annan närstående du har förtroende för du kan ta hjälp av? tex nån som kan ta barnen?
    tycker också att du inte ska göra abort mot din vilja bara för att han vill det! 
    önskar dig lycka till med allt!

• Anonym (hej)
    Anonym (Omg) skrev 2016-12-20 19:46:55 följande:

håller med! ni är faktiskt 2 om detta, du blev liksom inte gravid själv.....

• Anonym (Bm)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-12-20 19:52:14 följande:

Två lämnar jag på förskolan, men typ ja. han är chef och de har massor på jobb (tydligen)

Du bör absolut inte göra aborten själv. Det är inget alternativ. De sex flesta timmarna bör du ha någon med dig.
Svar på tråden Medicinskt abort ikväll, sambo oförstående?