Som Öviksbo under gymnasietiden iaf var/är Domsjö patrask och inget ställe man ville bo på osv. Nu vet jag inte om det ff är "ute" att bo i Domsjö.. Däremot så ligger ju fabriken där och viss odör kommer ju från den, oftast ligger vinden på mot Hörnett.
Lugna och fina områden, nära till natur osv: Arnäsvall, Ås, Själevad, Lillbacke, Kroksta.
"Sämre/oroliga" ställen (räknar även in partyungdomar) Valhalla, Sörliden.
Lidl och Kvantum ligger nära varandra vid E4an.
Willys, Rusta, Jysk, Team Sportia, Jula ligger i Arnäsvall och ÖB, Elgiganten, Baazinga ligger i höjd med Arnäsvall vid E4an.
Coop, systembolaget samt Scandic ligger vid Norra Rondellen (E4an)
Inne i stan finns 3 gallerior, Oscar med bla HM, Gina, Polarn å Pyret, Glitter, Haga Hem, MQ, JC, din sko, Stadium, Dressman, BikBok, BR, apotek, bokhandel samt cafén.
Port9 har Leklust, Cervera, panduro, backyard, café, frisör och ngn telefonbutik eller vad det är samt systembolag.
Magasinet har Hemköp, Classes, Kjell å co, nordic wellness, cubus samt åhléns.
Inne i stan finns även en rätt stor lekpark, dock är den i Hörnett lite roligare och finare enligt kidzen.
Efter själva gågatan ligger tex Lindex, Kapp Ahl, Body shop, guldfynd, cafe'r, optiker, kostillskott, apotek.
Intersport, Hemmakväll, hemtex, frisörer, Ica, leksaksaffär osv ligger på tvärgator och smågator.
Cafe UH har barnvagnsvänligt.
Som usk har du jättelätt att få jobb, dock tappar du i lön om du väljer hemtjänsten (?) Har hört att Arnäs hmtj är mkt omtyckt, dock har många valt att söka sig till andra jobb, så hur det är nu vet jag inte. Utöver landsting och HC finns det även 4 servicehem i stadskärnan.
Har ni ordnat med boende?
Vart isf? :)
Är lättare att ge tips på promenad och lekplatser då.
Hur folk är.. som norrländska små/medelstora städer överlag kan jag känna. Norrländsk skeptism och gnäll över att inget händer och när ngt väl händer då gnälls det över det med ;)
Men ni är så välkomna!