• Twin peaks

Curlad 80-talist här

Jag skulle dock säga att 90-talisterna och millenum generationerna generellt är ännu värre. Men visst fan blev jag curlad.

Fråga vad ni vill.

• Svar på tråden Curlad 80-talist här
  • Twin peaks
    Tofflans skrev 2016-12-21 17:36:00 följande:

Skäms du för det?

Ja ibland så. Men samtidigt är det ju ett samhällsproblem som inte endast jag och mina föräldrar är skyldig till. Vi har det ju väldigt fett jämfört med många andra länder, och det faller sig väl naturligt att föräldrarna för över sin flotta livsstil på barnen. Dock så önskar jag idag att jag hade fått lära mig att ta mer eget ansvar. 
  • Anonym (Oklart)

Vad väger du in i curlad? Vad gjorde dina föräldrar? Har det skadat dig på något vis?

Kommer du att curla/curlar du dina egna barn?

Jag blev ofta hämtad från träningar, även lämnad som liten, fick sällskap på tävlingar, hjälp med läxorna, städade bara mitt eget rum, hjälpte till i köket när jag blev ombedd, fick hjälp att få första sommarjobbet, fick pengar till kontantinsats av morföräldrar samt hjälp med lån av mina föräldrar. Är jag curlad? Känner mig framgångsrik och ansvarsfull ändå.

Jag vill göra samma sak med mina egna barn. Tänkte dock uppmuntra dem att hjälpa till mer i hemmet.

• Twin peaks
    Anonym (Oklart) skrev 2016-12-21 17:58:13 följande:

Vad väger du in i curlad? Vad gjorde dina föräldrar? Har det skadat dig på något vis?

Jag blev ofta hämtad från träningar, även lämnad som liten, fick sällskap på tävlingar, hjälp med läxorna, städade bara mitt eget rum, hjälpte till i köket när jag blev ombedd, fick hjälp att få första sommarjobbet, fick pengar till kontantinsats av morföräldrar samt hjälp med lån av mina föräldrar. Är jag curlad? Känner mig framgångsrik och ansvarsfull ändå.

Jag vill göra samma sak med mina egna barn. Tänkte dock uppmuntra dem att hjälpa till mer i hemmet.

Jag märker på mig själv att jag har svårt att hantera motgångar. Vill helst bara göra roliga saker som jag själv känner för. Min pappa har alltid varit lite av en hönsmamma eller hönspappa blir det ju i det här fallet. Alltid orolig och vill ha kontroll när man ska göra saker. Lagar mat till en fast man säger att man kan fixa det själv. Lägger sig alltid i och vill göra saker åt en. Men man borde väl själv ha sagt ifrån mer.

Om jag inte ville ha potatis till maten till exempel så kokade han makaroner bredvid till mig istället. Har alltid fått en massa saker gratis hela tiden, dock så var jag inte så tjatig som barn men att köpa saker till mig har väl varit ett sätt för han att visa kärlek. Det har inte ställts några direkta krav på mig heller, utan jag har fått göra mycket som jag vill. Jag är ett sladdbarn med så det kan kanske också spela in.
  • Twin peaks
    Anonym (Oklart) skrev 2016-12-21 17:58:13 följande:

Glömde svara på frågan om att curla mina egna barn. Jag har bestämt mig för att inte skaffa barn, men om jag hade skulle jag välja att vara mer åt det stränga hållet än det curlande hållet. Jag tror det är bra att man får lära sig från början att livet inte är endast guld och gröna skogar.
Svar på tråden Curlad 80-talist här