• emelymay

Babygym för dockor till bebisen?

jag vet, babygym anpassade för bebisar ska man köpa men de är så dyra! Var inne på BR's sida (Ja, BR), och där hade de ett babygym för flickdockor. Såg precis ut som ett vanligt babygym och kostade runt 199 kr, det är ju ett bra pris? Vad är då problemet ifall jag använder den till min lilla flicka som kommer i maj tänker jag? jag vet att ni har tanken "Det är ju för leksaker!" men då tänker jag, varför inte liksom? Det är ju som vilket babygym som helst...

• Svar på tråden Babygym för dockor till bebisen?
  • emelymay

Så ser den ut...är den för liten? är den för tunn? isåfall är det bara att ha filtar som lager eller något...
  • Anonym (Fast)

Fast om du söker lite så kan du hitta flera mellan 200-300 kr. Det måste väll vara bättre än att lägga 200 kr på en sak som är till för dockor?

• Anonym (Fast)

Dom har dessutom frifrakt så det blir bara 80 kr mer än ditt dockgym.

• ika_109

Hej,

Det jag tänker på direkt är säkerheten, dvs saker som kan lossna från tillhörande leksakerna.. spekulerar bara, har inte undersökt, vet inte hur kraven är på såna leksaker.

• Dixie

Det är ju till dockor och därför mycket mindre än till en baby, ditt barn kommer ju att ha växt ur dockleksaken långt innan hon tycker ett gym är kul.....

Jag hade hellre köpt Ikeas för 179 och lagt en filt under!

• Anonym (Fast)
    ika_109 skrev 2016-12-22 13:45:49 följande:

Hej,

Det jag tänker på direkt är säkerheten, dvs saker som kan lossna från tillhörande leksakerna.. spekulerar bara, har inte undersökt, vet inte hur kraven är på såna leksaker.

Står på dockgymmet att det är från 3 år. Så troligen inte så säkert för små bebisar.
  • Anonym (Men..)

För det första är babygym inte en nödvändig grej på något sätt, när jag var liten fanns inte babygym utan mamma fäste ett snöre med lite färgglada snoddar över sängen och sen var det bara att sträcka sig efter det. Man kan ju fästa en sån grej under en stol eller mellan benen på ett litet bord eller var som helst, om du inte vill ha den just på sängen. 

Ska det tvunget vara ett babygym så kostar de oftast inte över 200 på Blocket. Och då får du ju ett som är fint och barnsäkert!

Kompisar kanske har stående som de vill bli av med annars, har du frågat? 

Det är enkelt att bygga av tre pinnar och lite snöre. På så sätt får du ett som är enkelt att stuva undan också. Man kan hänga mer grejer än en enda ring om man inte är lika minimalistiskt lagd som bloggaren här:
    www.readingmytealeaves.com/2014/08/make-your-own-baby-gy.html

Personligen kommer jag inte att köpa något utan testar "snöre med snoddar" först och om det inte verkar kul för bebisen så frågar jag kompisar i första hand och köper på Blocket i andra. Onödigt att köpa en grej som används så kort tid nytt.  

• karet

Gå med i olika grupper på Facebook. Något i stil med "barnsaker säljes i din stad" och så efterfrågar du ett begagnat. Betydligt billigare.

• Anonym (L)

Shit vad dyrt det är med barngrejer. Gick in och kollade på babygym nu och de enda fina kostar ju typ 800-900 spänn. Sjukt

• Jill 79

Som en del säger så kanske det inte är nödvändigt med babygym men alla mina har älskat det. Men köp ett begagnat från blocket eller Facebook grupp. De blir ju inte direkt slitna. Vårt är fortfarande fräscht efter tre barn.

Svar på tråden Babygym för dockor till bebisen?