• SolblommaSthlm

    Hallongrottor - vad blir bäst?

    Jag ska baka hallongrottor och har googlat fram en mängd recept. Blir nu lite tveksam då de skiljer sig åt en hel del vad det gäller ingredienser. I en del ska det vara vaniljsocker, i andra marsanpulver. I vissa strösocker, i andra florsocker. Och ytterligare en del har en blandning av vetemjöl och potatismjöl.

  • Svar på tråden Hallongrottor - vad blir bäst?
  • alexias mamma
    SolblommaSthlm skrev 2016-12-22 19:35:22 följande:

    Jag ska baka hallongrottor och har googlat fram en mängd recept. Blir nu lite tveksam då de skiljer sig åt en hel del vad det gäller ingredienser. I en del ska det vara vaniljsocker, i andra marsanpulver. I vissa strösocker, i andra florsocker. Och ytterligare en del har en blandning av vetemjöl och potatismjöl.


    Det recept med marsanpulver och mjöl ska du ta, blir fantastiskt goda!
  • Anonym (.)

    Har nog med att göra hur kakan ska bli. Om man vill ha en sprödare kaka eller en mjukare tex.

  • 2009

    Jag brukar alltid ta florsocker när jag gör småkakor med mördeg, degen blir liksom slätare då :)

  • record collector

    Har dessvärre inget bra recept att dela med mig av utan tänkte bara säga att jag ÄLSKAR hallongrottor. Men de ska vara gjorda på äkta hallonsylt. Helst på hallonsylt plockade på vilda hallon då det är en helt annan smak på dessa jämfört med de odlade hallonen.

    Maila mig gärna en hallongrotta när de bakat dom. 


    Kolla in min skivsamlarsida: music-bootleg-review.eu5.org
Svar på tråden Hallongrottor - vad blir bäst?