• Anonym (Hjälp!)

P ring hoppa över mensen??

Hej!
    Undrar om någon med erfarenheter av P ring vet om jag kan skjuta på mensen då jag inte vill att den kommer på jul.
    Jag väntar egentligen mensen nästa vecka och skall då ta ut p ringen och vara utan en vecka(mens) det sega är att min kropp tycker det var trevligt att sända ut en mellanblödning som nu pågått i 4 dagar trots att ringskrället sitter på plats Skrikandes
    Så nu undrar jag mest kan jag stoppa detta elände genom att bara skifta ring och hoppas på det bästa? Eller kommer jag bli hormon galen och få mens ändå?
    Tacksam för svar{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden P ring hoppa över mensen??
  • Anonym (K)

Det är säkert jätteindividuellt och du får nog bara testa och se vad som händer och hur just din kropp reagerar. Jag har iaf flera gånger satt in en ny ring direkt och på så sätt skjutit på mensen utan att få någon mellanblödning.

• HWikström

Sätt in en ny ring på en gång utan uppehåll och sen får du hoppas att den skjuter fram blödningen. Jag använde p-ring i 3 år och sköt på min blödning flera gånger och jag kände inga humörsvängningar eller biverkningar.

Jo, en period när jag inte gjorde något uppehåll alls mellan ringarna utan använde 6 st efter varandra så fick jag en mellanblödningar när jag hade en ring i men jah tror man kan förvänta sig nåt sånt när man inte gör något uppehåll alls.

Lycka till!

Svar på tråden P ring hoppa över mensen??