• Anonym (Frågvis)

Dricka oblandad saft, farligt?

Min 2 åring drack lite iblandad saft idag.. är det farligt? Tänkte om det blev för starkt..

• Svar på tråden Dricka oblandad saft, farligt?
  • Jill 79

Det hoppas jag inte. Har aldrig märkt något på mina barn när de gjort det.

• Dr Nail

Om du har problem, som ex. gastrit, då är skulle jag inte rekommendera det. Du kan få väldigt mycket halsbränna t.ex. Ganska onödigt, alltså.

• Anonym (Frågvis)

Skönt! Hon var snabb och sa "mera!" Så hon tyckte att det var gott i alla fall. Haha.

• Frontline
    Dr Nail skrev 2016-12-23 20:35:55 följande:
    Om du har problem, som ex. gastrit, då är skulle jag inte rekommendera det. Du kan få väldigt mycket halsbränna t.ex. Ganska onödigt, alltså.
    Så du menar att om TS 2-åring dricker oblandad saft så skulle Ts få halsbränna?

Tror du jag får ont i magen om min 4-åring dricker mjölk då han inte tål mjölkprotein?
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Dr Nail
    Frontline skrev 2016-12-23 22:44:57 följande:

Så du menar att om TS 2-åring dricker oblandad saft så skulle Ts få halsbränna?

Tror du jag får ont i magen om min 4-åring dricker mjölk då han inte tål mjölkprotein?

Jaha. Jag läste bara rubriken, inte själva texten. Har inte tid för romaner.
  • Frontline
    Dr Nail skrev 2016-12-23 22:48:37 följande:
    Jaha. Jag läste bara rubriken, inte själva texten. Har inte tid för romaner.
    Om du tycker 17 ord är som en roman måste du läsa väldigt sakta.
    Tog typ 3 sekunder att läsa men då snubblade jag till på ett ord som var felstavat...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Frågvis)
    Aileen Allannah skrev 2016-12-23 23:00:40 följande:

Hur tänkte du att det skulle vara farligt? Det är liksom socker och bär typ.

Tänkte att de var starkt eftersom man ska blanda ut det.
  • Anonym (k)
    Anonym (Frågvis) skrev 2016-12-25 20:34:18 följande:

Tänkte att de var starkt eftersom man ska blanda ut det.

"Starkt" i det här fallet är ju bara en smak. Det var ju inte grogg..
Svar på tråden Dricka oblandad saft, farligt?