• Anonym (Gravidfel?)

46 år och gravid ? Är det fel?

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden 46 år och gravid ? Är det fel?
  • Anonym (mamma)

Om du vill ha barnet kan jag inte se något fel :)

Min mammas väninna fick barn i samma ålder och hon är en underbar mamma.

Hennes äldsta dotter är äldre än mig och yngsta är i samma ålder som mitt barn.

Idag är hon långt över 50 och det går bra det med :)

• Anonym (Alice)

Lite kymigt att vara 65 när barnet tar studenten!

• Frontline

Om det är rätt eller fel tror jag ingen kan svara på.
    Tycker du att det är ok så är det rätt..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Gravidfel?)

Vi har en dotter som är 20 år inte min biologiska, men ser henne som min. Tänker på henne hon kommer inte att bli glad. Men detta är min möjlighet nu eller aldrig.

Anonym (mamma) skrev 2016-12-23 22:51:42 följande:

Om du vill ha barnet kan jag inte se något fel :)

Min mammas väninna fick barn i samma ålder och hon är en underbar mamma.

Hennes äldsta dotter är äldre än mig och yngsta är i samma ålder som mitt barn.

Idag är hon långt över 50 och det går bra det med :)

• Anonym (mamma)
    Anonym (Gravidfel?) skrev 2016-12-23 22:56:35 följande:

Vi har en dotter som är 20 år inte min biologiska, men ser henne som min. Tänker på henne hon kommer inte att bli glad. Men detta är min möjlighet nu eller aldrig.

Det kan bli tvärtom med :)

Kvinnan jag skrev om hade också en dotter som var 20 när kvinnan blev gravid. Dottern var också gravid då.. Blev kanske inte överlycklig när hon fick veta men såhär i efterhand tycker hon det har fler för än nackdelar.

Vad säger din man om graviditeten?
  • Anonym (Ann)

Det beror ju alldeles på hur du mår för övrigt med hälsan,livet och allt däromkring! Jag var några år yngre när jag fick min FÖRSTA,går alldeles utmärkt! Har mer energi än de som är hälften så gamla,har dessutom turen att se minst 10-15 år yngre ut så det har aldrig ifrågasatts! Hade inte jag och barnets pappa separerat efter en tid så hade jag försökt en gång till!

• Anonym (Gravidfel?)

Maken är glad, men tänker på dottern.

Anonym (mamma) skrev 2016-12-23 23:01:44 följande:

Det kan bli tvärtom med :)

Kvinnan jag skrev om hade också en dotter som var 20 när kvinnan blev gravid. Dottern var också gravid då.. Blev kanske inte överlycklig när hon fick veta men såhär i efterhand tycker hon det har fler för än nackdelar.

Vad säger din man om graviditeten?

• Anonym (Gravidfel?)

Ligger och tänker på barnet i magen som jag vill ha, men är så rädd vad ska alla tycka och hur ska storasyster ta det. Har haft svårt att bli gravid trodde aldrig jag skulle bli det.

• Anonym (:-))

Men herregud! Alldeles självklart ska dubehålla ditt barn när du känner så! Oavsett reaktioner (eventuellt negativa men säkerligen övervägande positiva) så är det ditt barn! Det kommer bli din största glädje i livet! Grattis till graviditeten och njut av den nu! Stor julkram från en annan mamma som inte heller är någon ungdom!

Anonym (Gravidfel?) skrev 2016-12-24 03:05:45 följande:

Ligger och tänker på barnet i magen som jag vill ha, men är så rädd vad ska alla tycka och hur ska storasyster ta det. Har haft svårt att bli gravid trodde aldrig jag skulle bli det.

Svar på tråden 46 år och gravid ? Är det fel?