• Anonym (malmotjejeen)

vad är det för fel på MIG?!

Jag tror inte jag kan hantera relationer. Är tillsammans med en kille, som jag varit ganska länge nu. Allt är väldigt upp och ner vet inte vad det är för fel på mig, jag kan verkligen INTE hantera mina känslor alls...

Tex: Ibland är jag extremt kärleksfull, pussar honom, älskar honom massor skriver gulliga saker osv. Är världens gulligaste.

Men, jag överanalyserar ALLT. Exakt allt. Och det tär på mig, är extremt utseendefixerad och har ofta väldigt dåligt självförtroende. Ibland har jag världens bästa, men det är inte ofta och det är bara när jag känner mig snygg.

Som sagt; överanalyserar ALLT. Har jag en "normal" känsla varken as kärleksfull eller kall och han tex Likar en bild på en tjej så kan jag få en panikattack, som sedan leder till att jag blir iskall. Letar efter fler "fel", hoppas att han skrivit till andra så det lixom "matar" den iskalla känslan. Det blir blackout i huvudet, konfronerar honom aldrig utan blir istället iskall med noll impulskontroll. Tex säger han "jag älskar dig" just då så skriver jag tillbaka tex "haha roligt gubben, ska dra ut ikväll ha de bra ;)" vilket jag oxå gör och kan göra typ nästan vad som helst (inte ligga med andra dock men tex ljuga om förhållande). Helt sjukt jag vet. Sen njuter jag på nått sätt av det. Är helt känslokall och tycker på nått sätt att det är skönt. Känner att jag har makt, och det älskar jag.

Andra gånger är jag extremt kärleksfull och känner mig väldigt undergiven och sårbar när jag är det. Och det märker han och blir väldigt mascho. Skulle han göra något som jag får ångest av då så skulle jag inte bli känslokall, utan då tar hela ångesten över och det känns som hela världen rasar (pga noll självförtroende).

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG?!

• Svar på tråden vad är det för fel på MIG?!
  • Anonym (malmotjejeen)

ingen? :/

• Anonym (Jag)

Att leta fel och hoppas att han skriver till andra är felet du gör. Och att inte konfrontera han om du ser han lika en bild på en annan tjej om han nu gör det. Men låt inte arg på han när du konfroterar han. Utan bara prata med han och säg i lugn ton vad du tycker im det han gör och hur det får dig att känna. Och man behöver inte vara storm kär jämt jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år. Det är vissa gånger jag känner att jag inte orkar med han och andra dagar är jag kär på nytt. Och visst kommer det va så jämt i livet. Men om man vill vara tillsammans länge så håller man ihop pratar med varandra. Och älskar varandra trots att man ibland kan göra misstag. Men viktigast av allt att man också kan förlåta varandra om man gör något misstag.

• Anonym (malmotjejeen)

Det är det att jag INTE kan styra det. Det blir så extremt starka känslor och det lixom slår runt i hjärnan

• Inchthing

Spontant så är felet dåligt självförtroende till att börja med som du själv skriver
    Du borde sätta dej ner och tänka igenom saker och ting och känna efter, någonstans ligger det något som stör....

Ta kontakt med en psykolog eller liknande och lägg korten på bordet

Du behöver jobba med dej själv, eftersom du mer eller mindre försöker trigga igång något med din pojkvän, du verkar uttråkad, känns som du letar efter något fel...akta dej så du inte förstör det bara...

Haft en flickvän som var snarlik dej i beteendet, jag bet ihop länge för som partner märker man om något är fel, dock sa jag till när det blev för mycket och frågade vad problemet var och hur hon mådde flera gånger men det var liksom inga problem.
    Jag tog kontakt med en psykolog utan hennes vetskap och tvingade henne dit, att jag inte blev ihjälslagen är ett under...första mötet satt hon mest och suckade och tyckte det var löjligt, andra mötet ville hon inte gå på men jag sa att hon fick välja....antingen mötet eller kommer förhållande till slut ta slut för det var inget roligt för mej och så ska det inte vara....

efter några mötet fick hon hjälp, 1,5 år senare fick hon en diagnos som var ADHD vilket förklarade mycket, nu säger jag inte att det är så för dej, vem som helst kan ha personlighetsdrag som en person med en diagnos har, men eftersom detta är något som får dej att må dåligt kanske det är värt att kolla upp iaf, det finns mycket hjälp och trygghet att få genom vården även om en del säger att det är ren skit, och det är det också....men du måste be om hjälp och vilka ta det..
    Jag lever själv med ADD och har haft väldigt svårt att kontrollera min känslor, dom  liksom bubblar över och man säger och gör saker av ren impulsivitet.

Jag ser själv inte ut som en påse skit, så att vara ute på krogen och ragga och hitta på saker var ett sätt för min del att känna mej snygg och uppskattat och liknande, gick aldrig så långt så det var otrohet....men uppmärksamhet fick man i överflöd....men vad är uppmärksamhet från okända personer jämfört med att få det från en människa som faktiskt älskar en? ..... 

Vill inte vara taskig men du skriver att du känner att du har makt, jag är ledsen du har ingen som helst makt över någonting just nu, du leker med ditt egna mående, din pojkväns mående och ert förhållande...så tänk dej för, det kan hända att han en dag bara sticker och vad gör du då? .... hur mycket kommer du inte ångra dej...

• Inchthing
    EnFriStjärna skrev 2016-12-24 13:19:16 följande:

Du lever i ditt ego och inte i ditt hjärta. Du hatar så mycket på dig själv. 
    Så ja dina problem är att du har dålig självkänsla och litar och älskar inte dig själv tillräckligt.

De många problem, som många relationer står inför är att man tror att ena partnern kan "fixa" den andre problem, dvs, man tror sig finna lyckan genom att ha en partner. 

Tyvärr är det inte så enkelt. Lyckan kan du bara hitta hos dig själv. Du måste sakta men säkert börja värdesätta och älska dig själv mer. 

Kärlek&Styrka

Förbannat bra skrivet :)

Mvh
  • Anonym (Adhd)

Du låter precis som mig när jag var ung. Jag hade dålig självkänsla och ADHD visade det sig fick diagnos när jag var äldre. Hade verkligen önskar att jag vetat det tidigare det hade gjort saker så mycket lättare om jag visste varför jag gjorde som jag gjorde.

Svar på tråden vad är det för fel på MIG?!