• gnet

Illamåendet gått över i slutet v 9, nån som känner igen det? Orolig.

Jag är i v 9+0 idag. Har slutat må illa o är typiskt nog orolig för att det är ett dåligt tecken... Jag började må illa i början av v 8( spydde aldrig, men mådde urk ) och har gjort det varje dag fram till i förrgår kanske, alltså ca två veckor. Nu mår jag inte illa längre, men jag är mätt väldigt länge när jag har ätit, samt blir fortfarande obehagligt mätt om jag äter lite för mycket.
    Är det nån som känner igen sig och som det gått bra för ändå? Man vill så gärna känna sig lite gravid o när man inte gör det så blir man orolig.

• Svar på tråden Illamåendet gått över i slutet v 9, nån som känner igen det? Orolig.
  • Honey86

Hade så jag med och nu är jag snart i v.30.
    Behöver inte oroa dig!

Kramar.

• Misan S

Jag hade det som du - är i vecka 37 nu. Var du bara glad att det gick över så fort, verkar vara många som mår illa hela graviditeten och det är ju skönt att slippa det!

kram och lycka till!

• Mya1

Vissa mår ju inte dåligt alls...

Det är fullt normalt.. jag hade också illamående i två veckor..
    min son är snart 3 mån.. *L*

• MrsNash

Precis så känner jag med, illamåendet har avtagit rejält, brösten är inte ömma. Men jag tror nog bara att man ska vara tacksam!

• Cinnalinna

Tycker symtomen kom och gick under första trimestern. Och om ditt illamående försvunnit tycker jag du ska tillåta dig själv att vara glad över det det är ju superjobbigt att må illa hela tiden.
    Jag hade inte särskilt ont i brösten, bara precis i början.

• Träskohäxan

Ök... fullt normalt oftast får man svängar och mår illa i början av graviditeten sedan avtar det på de flesta. Jag mådde skit och spydde fram till vecka 11 sedan har jag mått hur bra som hellst samt att vissa mår bajs under hela graviditeten oxå. Kan bara säga att på mej försvan även ömma bröst o spänningar vilket oxå är normalt efter vecka 9 för att det sedan återkommer i perioder, så individuellt. prata med din barnmorska så får du höra.

• Jenny K

Var glad över att det gått över istället! Och njut av att vara gravid!

• Bibbif

Om du är orolig så kontakta din barnmorska och hör om du kan få kolla upp det. Ofast är det helt normalt att det går över!! Men kan vara skönt att slippa oron.

Hände mig i v. 9 förra grav att alla symtom försvann. Fick svaret att det var helt normalt och sen fick jag MA i v. 14 och dom kunde se att det var i v. 9 det gått fel =/ Jag blev jätesur på mig själv att jag inte hade stått på mig och bett om ett VUL. För jag visste att något gått snett. Sa det till sambon att "jag är inte gravid längre, vad snopna dom kommer bli när jag ska på ultraljus och det inte längre finns något foster."
    Nu är jag gravid igen och mår päckel. Fast är det en dag jag inte mår päckel så blir jag bara glad =) för vem vill må illa! Har inte alls någon känsla av att det gått fel. Visste som sagt sist 5 veckor inann det hände något.

har hittat en jättgullig gyn som kommer följa upp med täta VUL så jag slipper vara orolig för fostret. Går det fel kommer jag få veta det på en gång. Går privat och får betala för det, men det är det värt! Vill absolut inte skrämma upp dig med mitt inlägg. För oftast oroar man sig ju bara i onödan.!!! Men följ din instinkt! hur känns det? Instinkten brukar vara rättt bra. Hur många är det inte som vet att dom är gravida innan det ens går att testa!?!?

• diskus

Gnet: Det verkar som att du och jag har haft ganska liknande graviditeter... vi har varit på samma trådar i alla fall.

Mitt illamående kom och gick väldigt mycket. I v 9 slutade det nästan helt, för att plötsligt komma tillbaka en kväll i v 11 när jag såg röda bönor i köket. Jätteknäppt!

Jag pratade med min BM och han sa att kroppen vänjer sig olika snabbt vid hormonnivåerna, som stiger och stiger, och därför får man symtom som kommer och går. Jag vet inte om det stämmer, men jag blir lugnare när jag tänker så!

Lycka till!

• gnet

Tack för alla svar! Jag går på regelbundna vul( pga tidigare misslyckanden ) varannan vecka såhär i början. På torsdag går jag nästa gång, så då får man väl se hur allt står till. Idag har jag mått lite illa igen ett tag, men det är väl som ni säger; att det går i perioder och kanske är normalt att det försvinner för vissa i den vecka jag är i nu.
    Vissa dagar är man lugnare och tänker att; det blir som det blir, jag kan ju ändå inte göra något åt det så det är ju onödigt oroa sig hela tiden. Jag har ju i alla fall turen att få gå på vul då o då.

• gnet

Vill bara tala om att jag var på vul idag och allt såg bra ut! Hjärtat slog o fostret sprattlade, ca 3 cm långt. Känns jätteskönt att ha fått se.

• Vofsen

Hej hej

Jag hade samma funderingar när jag var i v. 8-9. Illamående fösvann näst intill helt och brösten gjorde inte så ont längre. Trodde det hade gått åt skogen, men jag har en livlig liten rackare i magen sa gyn. Är nu i vecka 11.

Svar på tråden Illamåendet gått över i slutet v 9, nån som känner igen det? Orolig.