• Anonym (Blablo)

Hjälp mig sluta träffa gift man!

Är en snart en 25 årig tjej som för lite över ett år sen började prata med en då 42 årig man. Han utgav sig för att vara singel och efter ca 3 månaders skrivning sågs vi och ja , vi har en helt fantastisk kemi ihop, trodde aldrig jag kunde klicka så bra med någon människa alls.

Efter några månaders träffande undrade jag varför vi aldrig sågs hos honom och varför vi bara kunde träffas kvällstid och då släppte han bomben.

Han är gift och har 5barn.

Försökte där och då avsluta det hela, försökte blocka honom , byta kik , etc etc men han lyckades dyka upp ändå och hög på känslor som jag blir runt honom så blir det träffar... Hatar mig själv sjukt mycket för det och efter varje träff försöker jag bli av med honom med då dyker han upp igen på något sätt med nya användare och smöriga ord. Blivit en ond cirkel :(

Hjälp mig att få förståendet att inte svara på hans meddelanden så detta kan få ett slut! Inners inne fattar jag att det inte finns någon framtid ihop men logiken når dessvärre inte mina känslor.

• Svar på tråden Hjälp mig sluta träffa gift man!
  • Carambolan

Blockera honom och ta bort honom från alla kontaktlistor så att du inte ser några meddelanden.

• More is less

Det som hjälpt mig när jag ska få ur någon ur huvudet - är tvärtom omåttligt frosseri. I fantasin. Var om möjligt helt själv nån dag eller ett par dagar och tänk jättemkt på honom. "Lev ut" ! Sen är du klar och har "tröttnat" på honom. Och kan gå vidare...men du ska alltså inte träffa honom IRL. Det är ju ingen man som du kommer kunna leva med ; som du vet.

• Anonym (sandra)

Börja träffa någon annan så du inte har utrymme att tänka på honom. Jag var i samma situation. Han gjorde det som alla sa att han aldrig skulle göra, lämnade sin sambo för mig. Jag var lycklig och trodde jag dragit vinstlotten. Men en gång otrogen, alltid otrogen. Han var otrogen med exet, och även med andra tjejer. Efter två år lämnade han mig för att han träffat någon annan. Och under hela de två åren vi var tillsammans så kändes förhållandet smutsigt för att vi träffades som vi hade gjort. Skämdes inför andra, kände att jag inte riktigt förtjänade att vara lycklig. 

Vem som helst kan bli kär trots att man är gift. Det gör inte personen till dålig. Men att agera på det är och kommer alltid vara förkastligt och visa vilken sorts moral den personen har. Man är naiv om man tror att han ska behandla en bättre än han behandlat sina andra kvinnor. 

• Anonym (Opå)

Han utnyttjar dig. Klipp rakt av. Gå ur kik och alla sajter där han är med. Om han poppar upp ändå, gör ett medvetet val. Hans ord är inget annat än hans penis som talar.

• Anonym (Anmäl)

Slutar han inte tycker jag du ska polisanmäla honom för trakasserier. Säg det nästa gång han hör av sig att du kommer skicka en anmälan om han inte slutar.

• Anonym (Opå)
    Anonym (Anmäl) skrev 2016-12-25 11:44:42 följande:

Slutar han inte tycker jag du ska polisanmäla honom för trakasserier. Säg det nästa gång han hör av sig att du kommer skicka en anmälan om han inte slutar.

???????? Eller säg att du avslöjar honom för frun om han inte ger sig.
  • Anonym (Opå)
    Anonym (Anmäl) skrev 2016-12-25 11:44:42 följande:

???????? Eller säg att du berättar för frun om han inte ger sig.
  • Anonym (Opå)

Sorry det ska inte vara frågetecken i mitt inlägg ovan!

• Inchthing

Du väljer själv.

Skit i logik....använd huvudet och magkänslan, du vet ju själv att det inte finns någon framtid ihop.
    Va den bättre människan och avsluta det snabbt och hårt pang boom !!!

• Anonym (Samma här)

Jag håller på med samma som du... träffar en gift man. Han har lovat att lämna sin fru för min skull. Men eftersom det aldrig blir av så måste jag släppa taget. Men det verkar ju helt omöjligt ???? Önskar att man bara kunde sudda ut känslor.

• Anonym (Op)

Man tror så gärna att man är speciell. Särskilt när han är gift och överöser en med kärlek. Då tror man att man är så mycket bättre än hans andra halva. Fakta är att det inte är så. Man är en spänning i hans liv. Man måste inse att den mannen en gång i tiden vart lika på sin fru som han är med dig. Han älskade henne så brutalt och för tillfället när han är med dig så har han alltså ljugit och bedragit sin fru. Alltså egenskaper han rättfärdigar i en relation. Att han aldrig skulle göra så mot dig är en lögn, för så skulle han sagt till sin fru i början av deras relation med. Han säger det säkerligen fortfarande med.

Jag undrar vad som är så attraktivt med en man som är otrogen mot sin fru? Är det hans respekt ni faller för? Hans fina manipulation? Hans ärlighet? Hans fina agerande mot folk?

Eller

Är det tanken av att du är så speciell som måste vara bättre än någon (frugan) därmed lyckas ta hennes man, för då är du ju det bättre alternativet? Bekräftelsen alltså?

• Anonym (X)

Han är ju inte den du trodde och föll för, och han sviker både dig och frun.

Räcker inte det som incitament för att avsluta?

• Anonym (Blablo)

Tack för svar allihopa!

Grejen är att jag inte känner mig speciell längre när jag vet att jag är hans "på sidan av tjej" och jag ser som sagt absolut ingen framtid mellan oss då jag aldrig skulle kunna känna någon tillit till mannen i fråga.

... men, när vi ses så flyger all sorts logik ut så jag vill undvika det så långt jag kan. Har nu raderat kik och för tillfället inaktiverat min Facebook men han skickade då DM på insta .. blir helt tokig på honom (((

• Anonym (Tänka bort frun)
    Anonym (Op) skrev 2016-12-25 19:34:07 följande:

Man tror så gärna att man är speciell. Särskilt när han är gift och överöser en med kärlek. Då tror man att man är så mycket bättre än hans andra halva. Fakta är att det inte är så. Man är en spänning i hans liv. Man måste inse att den mannen en gång i tiden vart lika på sin fru som han är med dig. Han älskade henne så brutalt och för tillfället när han är med dig så har han alltså ljugit och bedragit sin fru. Alltså egenskaper han rättfärdigar i en relation. Att han aldrig skulle göra så mot dig är en lögn, för så skulle han sagt till sin fru i början av deras relation med. Han säger det säkerligen fortfarande med.

Jag undrar vad som är så attraktivt med en man som är otrogen mot sin fru? Är det hans respekt ni faller för? Hans fina manipulation? Hans ärlighet? Hans fina agerande mot folk?

Eller

Är det tanken av att du är så speciell som måste vara bättre än någon (frugan) därmed lyckas ta hennes man, för då är du ju det bättre alternativet? Bekräftelsen alltså?

Fast just i det här fallet visste hon ju inte om att han var gift när förhållandet inleddes. Och då kan det vara väldigt svårt att bryta när man får reda på det.

För övrigt kan man bli kär i en man som man vet är gift också, om man lär känna honom i en miljö där frun inte är med. Och han antingen aldrig nämner frun eller antyder att han har det dåligt hemma. Då är det lätt att "tänka bort" frun.

Vidare är inte alla äktenskap lyckliga. Hälften spricker ju förr eller senare ändå! Det KAN vara så också, att den nya kvinnan skulle bli en bättre fru än vad den nuvarande frun är.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Blablo) skrev 2016-12-26 06:29:07 följande:

Tack för svar allihopa!

Grejen är att jag inte känner mig speciell längre när jag vet att jag är hans "på sidan av tjej" och jag ser som sagt absolut ingen framtid mellan oss då jag aldrig skulle kunna känna någon tillit till mannen i fråga.

... men, när vi ses så flyger all sorts logik ut så jag vill undvika det så långt jag kan. Har nu raderat kik och för tillfället inaktiverat min Facebook men han skickade då DM på insta .. blir helt tokig på honom (((

Säg åt honom att du vill att han slutar kontakta dig. Du upplever det som trakasserier. Hota att berätta för frun eller anmäla trakasserier till polisen.

Du gör allt rätt i övrigt.
  • Anonym (mm)

Men för fan skärp dig! 
    Det är bara att totalignorera karlen! Det handlar om dina egna val, det är inget som bara "händer". 

Om han söker upp dig trots att du blockerat osv, så är är nästa steg polisanmälan för stalkning, så är det bara. Även om det kanske inte leder till något lär han få en kopia på anmälan hemskickad, kanske frun ser den. 

Jag skulle personligen både polisanmält och på något smart sätt meddelat frun, men ska man göra det, ska man ha bevis, för det kan hända att frun inte tror på det annars. 

• Anonym (Johanna)

Om han nu byter användarnamn för att kunna kontakta dig på instagram eller kik får du göra samma sak, byta användarnamn så han inte vet vilket du har och blockera det senaste kända användarnamnet han hade.
    I annat fall får du kontakta frun och säga att du inte vill ha hennes efterhängsna man efter dig. Att du gjorde slut när du fick reda på att han var gift av respekt mot henne men han vägrar sluta kontakta dig. Ta photoprint varje gång han kontaktar dig så du kan visa frun att du har avisat honom. Hur hinner man gå bakom ryggen på sin fru när man har så många ungar. Är han aldrig hemma och tar hand om sina ungar?
    Du verkar iaf vettig som inte vill ha honom och hans bagage efter dig. Lycka till!

• Anonym (Delta)

Vill du verkligen, innerst inne, få ett riktigt avslut - då måste du göra något som är oåterkallerligt: Skicka ett meddelande till frun och beskriv hans agerande! Hans barn är värd en bättre fadersfigur... :p 

Svar på tråden Hjälp mig sluta träffa gift man!