• livsnjutare1

Jag har precis plussat, ska vi följas åt?

Jag har vetat i ca en vecka att jag är gravid med mitt första barn.
    Vore roligt att lära känna och hålla kontakt med fler som nyligen plussat så att vi kan följas åt under resans gång

Skriv gärna lite om dig, var du bor etc .

Kram

• Svar på tråden Jag har precis plussat, ska vi följas åt?
  • Lillaräkan1919

Hej! Jag + igår på juldagen, helt nytt och första barnet, jag hänger gärna på här :) Grattis till ditt + !!!

• Lillaräkan1919

Glömde berätta om mig själv... 27 år, bor i Falun. Sambo sedan 4 år, utbildad florist.
    Gravid på 2a försöket :)

• Zzing

Hej! Jag + idag på BIM eller BIM+1! 1-2 v gravid så får hoppas att den vill stanna kvar!

Jag är 27 och sambon 31, bor i Sthlm. + på 3:e försöket efter pillerstopp i sep. Men denna gången var nog den enda gången som vi prickade rätt på äl!

• YaYa

Hej! Jag plussade idag! Bör vara i v 3+5 ungefär. Är ganska nojig eftersom jag haft ett MA tidigare så jag sitter här och analyserar alla symptom eller snarare brist på symptom :)

Är 29 år, första barnet.

Jag följs gärna åt.

• saandraae

Hej, jag är 25 år från Gävle. Har precis plussat med andra barnet, har en 3 åring redan. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid, fick MA för ca 1 år sen så är såklart orolig.

• Zzing
    YaYa skrev 2016-12-27 15:12:01 följande:

Hej! Jag plussade idag! Bör vara i v 3+5 ungefär. Är ganska nojig eftersom jag haft ett MA tidigare så jag sitter här och analyserar alla symptom eller snarare brist på symptom :)

Är 29 år, första barnet.

Jag följs gärna åt.

Grattis, samma som mig! Men jag fick på Clearblues veckoindikator 1-2 veckor men enligt en annan app så är jag i 4:e veckan? Min senaste mens kom 30/11.
  • YaYa
    Zzing skrev 2016-12-27 18:10:14 följande:
    Grattis, samma som mig! Men jag fick på Clearblues veckoindikator 1-2 veckor men enligt en annan app så är jag i 4:e veckan? Min senaste mens kom 30/11.
    Då är vi nästan prick samma, jag hade senaste mens 29/11 :) CB veckoindikator visar inte vilken graviditetsvecka du är i utan hur länge sedan befruktning skedde. Så om den visar 1-2 veckor stämmer det ju exakt med att du är i vecka 4. Grattis!
  • Zzing
    YaYa skrev 2016-12-27 21:20:30 följande:

Då är vi nästan prick samma, jag hade senaste mens 29/11 :) CB veckoindikator visar inte vilken graviditetsvecka du är i utan hur länge sedan befruktning skedde. Så om den visar 1-2 veckor stämmer det ju exakt med att du är i vecka 4. Grattis!

Aha! Då klarnar det, tack för förklaringen!! :) Enligt 1177s graviditetsapp är BF 2017-09-06 :)

Det är första barnet för oss, lite rädd att ngt ska hända men man får hoppas på det bästa! Hur långt gången var du innan MA och var det länge sen? Om du vill berätta?
  • YaYa
    Zzing skrev 2016-12-27 21:32:04 följande:
    Aha! Då klarnar det, tack för förklaringen!! :) Enligt 1177s graviditetsapp är BF 2017-09-06 :)

Det är första barnet för oss, lite rädd att ngt ska hända men man får hoppas på det bästa! Hur långt gången var du innan MA och var det länge sen? Om du vill berätta?
    Kul! Jag har BF den 7:e :) Jag blev gravid i januari detta året, fick veta i vecka 8 att fostret avstannat i vecka 6 och sen dröjde det ända till vecka 11 innan jag fick tabletter så allt kom ut. Det är absolut inte meningen att skrämma upp någon, snarare tvärtom kan jag säga att efter den upplevelsen känner jag mig tryggare. Jag vet att om något inte stämmer så finns det absolut ingenting man kan göra. Statistiskt sett har vi oddsen på vår sida, de flesta graviditeterna leder till fina friska barn. Nu håller jag tummarna att alla vi här får uppleva just det :)
  • Melvilida

Hej! Jag är 28 år och väntar mitt tredje barn. Hade min sista mens (första dagen) 29/11 och har bim 29/12. Plussade i måndags den 26/12 . Det stod då gravid 2-3 veckor vilket jag tyckte va märkligt.

Tog sig på första riktiga försöket.

Svar på tråden Jag har precis plussat, ska vi följas åt?