• Anonym (Ensam förälder med 4 barn)

Barnfamiljer. Vad gör ni på nyår

Hej har 4 barn mellan 2-16 år. Jag har idé torka. Vad gör andra barnfamiljer nyår. Jag hade tänkt att det hade varit kul att boka hotell. Men det är så dyrt. Så kan ni komma med tips som inte kostar alltför mycket.

• Svar på tråden Barnfamiljer. Vad gör ni på nyår
  • Anonym (:))

Vi har bjudit hem ett par vänner med deras barn så äter vi gott och umgås lite :)

• Anonym (Avslappnat)

I år är vi bjudna på fest till kompisar som också har barn, det kommer ett helt gäng familjer dit.

Annars känner inte jag att nyår måste vara så himla festligt, flera gånger har vi firat själva. Då gör vi lite extra god mat, barnen hjälper till att duka och så köper vi långa tomtebloss och går ut och hänger upp i träden och tänder. Blir jättefint, barnen gillar det och vi slipper raketer (som jag inte gillar)

• Anonym (Anita)

Ingenting. Är precis som vilken annan lördagkväll som helst.

• Cecese

Vi gör inget speciellt mer än att vi fixar 3-rätters, dukar lite finare och umgås utan stress och måsten. I år blir det jag och 3 av mina barn. 

• Anonym (Lugnt)

Vi har inga gemensamma vänner eller pengar så det blir en lugn nyårsafton med lite extra gott att äta. Mina syskon har inga barn så de ska festa med sina respektive. Så länge barnen är nöjda är jag nöjd. Har inget eget behov att fira att man överlevt ännu ett år ;)

• Anonym (Lydia)

Vi dricker och äter gott, kostar på oss fina viner och goda drinkar med paraplyer i. ungarna får alkoholfria "drinkar" också.

Vid tolvslaget skjuter vi av ett sjujävla bombardemang och skålar i champagne!

• Anonym (Ensam förälder med 4 barn)

Tack för alla svar :)

• Mandel

Blir fest här hemma med inbjudna gäster som sätts i arbete.
    Karlarna ska laga maten medans vi fruar sippar vin.
    Barnen brukar sysselsätta sig mer än väl själva.

Blir kanske någon frågequiz eller någon annan gemensam aktivitet och sedan fyrverkerier ute vid tolvslaget.

Vi blir 10 vuxna och 9 barn. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Bingo-Lotto)

Har bjudit hem mina föräldrar, vi ska äta pizza och spela bingo lotto, sen blir det kolla på raketer vid 12-slaget.

• Mamma1012

Vi har skattjakt på eftermiddagen där jag gömmer chokladguldpengar och tatueringar. Sen äter vi vid finare bord 2 rätters å skickar upp lyktor? barnen är 2, 4 och 6 år.

• ssa123

Vi är tre familjer som firat tillsammans i alla år.

Totalt 10 barn i åldrarna 3-18 år.

Vi hyr alltid skolans gympasal på dagen och vi fruar åker dit med alla barnen medans karlarna lagar lyxmiddag.

Oerhört uppskattat av alla barnen. De får ta fram alla redskapen och bollar och bara härja fritt i två timmar. Dessutom är det nära på gratis. Kostar runt 100 kr/timme

• nnnnnnnn

Träffas några familjer och låter barnen rasa av sig. Brukar bli korvgrillning till lunch och sedan ca 2 timmar i pulkabacken, lekplatsen, skridskobanan, lekland, bowling eller gympasal. Allt beroende på väder och ålder på barnen.
    Uppskattat och kul.
    Efter det åker man hem, duschar, klär om mm. Sen träffas de som vill och orkar hemma hos någon och äter tillsammans. Vi brukar dela upp det, så det blir lite knytkalas, men ändå 3 rätters (enkelt eller avancerat bestämmer man själv, allt är uppskattat). Oftast tar någon förrätt och efterrätt, någon/några fixar huvudrätten, någon fixar dricka och snacks.

• Fru Ve

Vi gör faktiskt inget speciellt utom att göra en trerätters middag hemma, och kanske spela spel med barnen. Tror inte vi stannar uppe till tolvslaget ens =) Våra barn vaknar jättetidigt varje morgon (senast kl 6) så varken de eller vi orkar med något sent firande. Jag är dessutom gravid nu. Just nyår firar vi sällan ordentligt eftersom det nästan alltid (utom i år) är så att en av oss måste jobba (vården). Det är första nyår både jag och mannen är lediga på jag tror 10 år....

• ITpappan

Middag med våra två barn, och ytterligare två familjer vi är vänner med.

Fördrink, förrätt, varmrätt, efterrätt och snacks.

Vin:
    Mousserande
    Vitt Chablis
    Årets röda Nobelvin - Poggio Teo Valiano Chianti Classico

• Loriyana

Tja, ska bara vara hemma. Äta lite god mat, kanske spela sällskapsspel, vara uppe sent och titta på raketerna.

Svar på tråden Barnfamiljer. Vad gör ni på nyår