Bra område i Falkenberg
vi tittar lite på att ev flytta till Falkenberg. vilka områden är bra för en småbarnsfamilj vad gäller omgivning, nära till natur, förskolor och skolor? vill komma till ett lugnt område.
vi tittar lite på att ev flytta till Falkenberg. vilka områden är bra för en småbarnsfamilj vad gäller omgivning, nära till natur, förskolor och skolor? vill komma till ett lugnt område.
Aldrig bott där, men vet att Falkagård är att undvika i alla fall
Finns många jättebra områden i Falkenberg. Är uppvuxen där och mina föräldrar bor kvar. Hjortsberg, Slätten, Mannaberg, Skrea (tror de byggs mycket där nu), Näset, Ringsegård och Tröingeberg är alla bra områden som är lugna och väldigt barnvänliga. Hjortsberg och Näset ligger väldigt nära stranden. Herting har även en hel del villor och ligger nära stan. Jag tror även det finns många bra områden i norra delen av stan, fast dem har jag väldigt dålig koll på. Undvik Vindilen och Falkagård.
Vill ni bo riktigt billigt så finns det ju områden som t ex Heberg, Vinberg, Slöinge och Ljungby. Barnvänligt, men en bit ut på landet och kanske inte det festligaste...
Vill ni bo riktigt billigt så finns det ju områden som t ex Heberg, Vinberg, Slöinge och Ljungby. Barnvänligt, men en bit ut på landet och kanske inte det festligaste...