Hittade lapp från annan tjej
Hej
Jag och min man har varit gifta i över 10 år och haft det bra för det allra mesta. Sedan i sommar har det dock blivit tufft. Han har erkänt att han har ett missbruksproblem för mig och att han på grund av att han nu tagit tag i det och slutat också mått väldigt dåligt. Han har försvunnit flera nätter och otaliga timmar dagtid då jag inte vet var han är och hans telefon är avstängd. Han förklarar det med att han håller på att avsluta vissa kontakter som han inte vill att jag ska komma i närheten av.
Igår hittade jag en lapp i hans plånbok där det stod "PUSS" Välkommen hem, som vi har saknat dig. See you in bed fucker"
Jag blev helt galen och boxade honom och kastade med saker och grät förstås. Han försökte förklara att han fått lappen av ett par tjejer som städade det hotell där han sov när han jobbade i stockholm. De hade haft en rå ton och snackat om sex och sådär. Men vad jag inte fattar då är varför han sparat lappen? Han säger att han skulle visa sin kollega den men sen glömt bort det.
Jag älskar honom över allt annat och vi har två barn tillsammans och jag har investerat de sista 17 åren i honom. Är det bara att lämna eller? Jag vet att han har burit sig svinigt åt för vem f*n skriver en sådan lapp till någon som inte gett inviten?
Hjälp. Jag har ingen att prata med om detta. Vi ska påbörja terapi i januarii både för missbruket och för relationen, tider är bokade av honom och han vill det verkligen.