• Anonym (10)

Vettig förlovningsring?

Hej!

10-årsdagen för mig och sambon närmar sig och jag börjar tänka att hon har gjort sig förtjänt av en ring efter alla dessa år. Kikade på denna ringen:

vanbruun.com/se/ringar/alliansringar/juliette-18k-rose-gold

Funderar på om det är en okey förlovningsring eller om jag bör köra på en blank? Läste att det är kutym i Sverige med en blank men eftersom jag inte vet hur länge det dröjer innan jag tar tag i giftermålet så kan det vara roligt för henne att ha en riktigt fin ring tills dess. Sen undrar jag även om denna, som är i roséguld, fungerar bra till en eventuell guldguld-ring vid giftermål. Den ringen kommer då vara en vanlig ring med diamant i.

• Svar på tråden Vettig förlovningsring?
  • Linnis92

Tycker den är jättefin och hon blir nog jätteglad! Jag hade dock inte valt att blanda olika färger på guldet.

• nnnnnnnn

Varför bestämmer ni inte tillsammans?
    Jag tänker att en förlovning och framtida bröllop är något som man inte överraskar den andre med, utan bestämmer tillsammans om. Då kan båda ha synpunkter på sådant som ringarna de ska bära, gravyren inuti dem, datum och liknande.

• Anonym (10)
    nnnnnnnn skrev 2016-12-26 19:04:17 följande:

Varför bestämmer ni inte tillsammans?
    Jag tänker att en förlovning och framtida bröllop är något som man inte överraskar den andre med, utan bestämmer tillsammans om. Då kan båda ha synpunkter på sådant som ringarna de ska bära, gravyren inuti dem, datum och liknande.

Hade tänkt beställa hem en ring och sen skicka tillbaka för att få i rätt storlek och med gravyr vi bestämt. Vill ha en ring när jag frågar alltså. Dock brukar hon gilla det jag köper till henne och förmodligen kommer hon tycka den ringen jag valt ut är speciell och vilja behålla den modellen.
  • Anonym (Kille)

Prata ihop er, det spelar ingen roll vad vi tycker det är hon som ska bära den. Om du tänker fria kan du ju alltid ha en annan ring vid själva frieriet.

Jag tycker ringen var fin, men jag föredrar Princessslipade diamanter. Vet inte hur roseguld lir i längden om det kräver underhåll i längden?

Sen undrar jag om hon inte förväntar sig bröllop hyggligt nära inpå? Ni har ju varit tillsammans I 10år i alla fall. Blir det giftemål vid 20år?

• Anonym (10)
    Anonym (Kille) skrev 2016-12-26 19:10:15 följande:

Prata ihop er, det spelar ingen roll vad vi tycker det är hon som ska bära den. Om du tänker fria kan du ju alltid ha en annan ring vid själva frieriet.

Jag tycker ringen var fin, men jag föredrar Princessslipade diamanter. Vet inte hur roseguld lir i längden om det kräver underhåll i längden?

Sen undrar jag om hon inte förväntar sig bröllop hyggligt nära inpå? Ni har ju varit tillsammans I 10år i alla fall. Blir det giftemål vid 20år?

Vi har varit tillsammans sen tonåren så är inte så gamla än. Gifter oss nog lagom till första ungen för att h*n ska slippa bli en bastard men det är minst fem år bort.
  • Ooops

Jättefin! Min vigselring ser precis ut så fast i vitguld! Älskar den!

Hon kommer säkert bli jätteglad, o blir hon inte det så får ni väl hitta en annan :D

• LV2

Jag tycker den var väldigt fin. Den tror jag hon kommer bli väldigt glad över.

• i-o

Aldrig förstått grejen med ringar, dessutom är diamanter klart övervärderade. håll dig till ett stycke metall om något. Tillverka det gärna själv, då blir det mindre stereotypt. Behöver inte ens ha något så alldagligt som en ring, det är trots allt bara en symbolisk gåva. Tänk på djurriket t.ex.

• Popetot

Annars brukar väl guldsmeder låba ut atrapper som du kan använda vid frieri så kan ni sen gå dit tillsammans och bestämma ring. Så gjorde min man.

• Tihi

Jättefin ring ts. Du verkar känna din tjej och veta vad hon tycker om så jag tycker att du ska välja ring själv och överraska henne. Självklart kan du säga att hon får byta om hon vill men det låter som att hon kommer att vilja ha den du valt. Det enda råd jag vill ge är att du väljer samma metall som hon vanligtvis använder och har mest smycken i redan så om det är gult guld hon gillar så välj en ring i gult guld. Att blanda metaller blir sällan snyggt och rosé är lite knepigt överlag att matcha och dessutom en metall som kommer och går modemässigt medans gult eller vitt guld håller i alla lägen så kör på guldfärgen du vet att hon gillar är mitt råd.

Svar på tråden Vettig förlovningsring?