Livmodern minskar?!
Hej.
Lilla nojig att jag här.
Det är så att jag hade många "sammandragningar" förra veckan i ca en vecka och efter sex kunde jag känna exakt hur stor livmodern var och roade mig med att mäta hur den växte. Tog upp det med sjukgymnasten när jag pratade om mina jobbiga foglossningar och om det hade nått samband och fick direkt prata med en kvinna (som var på besök där) från förlossningen och lämna urinprov och fick info när jag hörde till gyn respektive förlossningen osv. Blev nojig att kroppen försökte stöta ut ett dött foster (haft både ma och mf tätt innan) och bad om att få lyssna på hjärtat vilket vi hörde plus en spark mot dopplern :p
Nu har jag inga sammandragningar längre, foglossningen är mindre besvärande/klarar mer på dagarna och nu efter sex känns livmodern mindre.
Har jag känt fel innan? Känner jag fel nu? Kan livmodern krympa utan att nått är fel? Borde jag ha den paniken jag har?
Är sjukt onödigt rädd denna gång *äcen innan detta) och känner mig hysterisk. Har trots allt varit på 2 vul, ett kub och lyssnat på hjärtat vid 2 olika tillfällen. Är i v 16 + 5 idag.
Någon som varit i liknande situation? Någon som arbetar inom dessa områden? Hjälp?