Anmälda av BVC pga missförstånd!
Vi fick idag veta att BVC anmält oss till soc på grund av vår alkoholkonsumtion. Jag fattade först ingenting. Visst tar vi oss nåt glas vin eller en drink ibland, men det är verkligen ingen större konsumtion det rör sig om. Dessutom fattade jag inte hur BVC blivit varse detta.
Då slog det mig att det måste bygga på ett missförstånd. Vi hade mammagrupp strax innan jul och en av mammorna och jag talade om boende. Vi bor nämligen i en nyproducerad fastighet där något är fel med värmen. Vi har lätt 25-26 grader inomhus stora delar av året. Ibland högre. Därtill har vi också väldigt torrt. Det gör att vi vaknar varje morgon och känner oss bakfulla. Mitt i vår diskussion kom vår sköterska för att dra igång gruppen.
Istället för att kolla med mig vad vi pratade om har hon alltså anmält oss. Och nu undrar jag så klart vad som händer? Intellektuellt förstår jag att det borde lösa sig utan större problem, men med en fyramånaders hemma är det svårt att tänka klart. Hur löser vi det här på bästa sätt? Hur bevisar vi att vi inte dricker oss fulla i tid och otid liksom? Vi har ett snyggt vinställ på väggen med flaskor i och min man samlar på viner som han har låtit lagra på ett ställe här i stan. Det är ju svårt att bevisa att vi inte dricker menar jag?