• Ekfaner

Osäker på min partner.

Vad ska jag göra?

Jag har en kille sedan drygt två år tillbaka och allt är egentligen bra.
    Vi har sex ett par gånger i veckan, bra jobb och inga barn.
    Jag har bara fått en känsla av att någonting är fel. Att han eventuellt är otrogen. Har ingenting jag egentligen kan sätta fingret på förutom en gnagande olustkänsla.
    Jag VET liksom att någonting är fel. Bara inte vad eller hur fel det är.

Någon som har varit i liknande situation? tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Osäker på min partner.
  • Mawa

Jag skulle nog föreslå för min partner något som han normalt sett gillar, t.ex. en helkväll med middag hemma, lite gott vin, ingen TV, ingen mobil, bara ni två en myskväll. Eller boka en weekend på något mysigt ställe. Fråga om han inte är sugen på det, vilken dag skulle passa osv, måla upp en romantisk kväll/helg tillsammans. Om han inte alls nappar på det, inte ens framöver en tid om det inte funkar just nu, så finns det anledning till oro skulle jag tycka. I så fall skulle jag kräva svar på de frågor jag hade.

• Ekfaner

Vi hade nyligen en weekend i London. Efter lite tjat så sa han "okej, vi kan väl åka då." Första dagen kändes väl ok, men sen kom samma känslor, om att det inte stämde, tillbaka.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till för det är honom jag vill leva resten av livet med. 

• Ekfaner

Ska prata med honom om familjerådgivning ikväll när han kommer hem.

• Anonym (A)

Magkänslan stämde i mitt fall. Det tog lite tid men sen avslöjade jag honom...... hoppas att du slipper samma öde.

• MagiskMamma

Kan det inte vara så att det har skett en förändring i ert förhållande? Förhållnaden utvecklas, fördjupas, förändras hela tiden. Under de två år ni har varit tillsammans har ni säkert båda hittat nya intressen, träffat nya människor och upplevt en massa saker. Kanske han på vägen har blivit bekväm i förhållandet och inte förstår att ett förhållande är något som man aktivt behöver underhålla. Försök att släppa tankarna på otrohet och prata istället med honom om hur han mår, är han lycklig i det liv ni lever tillsammans, hans drömmar, intressen och ambitioner. Kanske du av ett sånt prat, där du verkligen visar intresse för hans person, får fram vad det är som har ändrats. 

• Butler

Tjejer lär er. Vi killar är annorlunda pratar sällan om känslor och kan upplevas som oengagerade ibland. Tystnad och undvikande behöver inte alltid vara otrohet. Ni har ju ett samliv och det verkar ju fungera. Ett råd är att om det inte är något samliv och han undviker dig fysiskt då skulle jag som kvinna vara orolig.

Svar på tråden Osäker på min partner.