• Misscaswell

Hjälp mot illamående?

Jag mår illa hela.tiden. Konstant. Inte så jag spyr, bara ett konstant illamående. Är bara i slutet av vecka 8 så det är ju fortfarande tidigt, men det är så satans jobbigt, försvårar vardagen med jobb och barn osv. Postafen går inte, då kan jag lika gärna ta sömnpiller. Tror ni jag kvalificerar mig för att få lergigan comp utskrivet, fast jag inte spyr?

• Svar på tråden Hjälp mot illamående?
  • LillaJag06

Ja det kommer du få.
    Jag började med maxdos lergigan dagen jag plussade. Mår förjävligt med tabletterna men spyr inte denna graviditet iaf.

• Carambolan

För mig hjälpte det att småäta hela tiden. Slutade i princip äta stora måltider i början av graviditeterna och gick istället runt med kex, nötter, frukt, choklad och annat plock som jag åt varannan timme minst.

• Misscaswell
    Carambolan skrev 2016-12-27 21:24:53 följande:

För mig hjälpte det att småäta hela tiden. Slutade i princip äta stora måltider i början av graviditeterna och gick istället runt med kex, nötter, frukt, choklad och annat plock som jag åt varannan timme minst.

Har provat, men allt smakar så himla äckligt :( Ringde mvc nu och de verkar kunna skriva ut lergigan per telefon. Hoppas det funkar!
Svar på tråden Hjälp mot illamående?