• Maanellas

Har någon provat viktklubb?

Har provat flera,flera gånger att gå ner i vikt med utan resultat. Nu är jag lite nyfiken på viktklubb.se. Är det någon här som provat det och vad tycker ni i så fall?

• Svar på tråden Har någon provat viktklubb?
  • MissLiilo

Jag har provat, konceptet är ju ganska enkelt, hålla reda på kalorier in och ut. Det funkar bra tycker jag så länge man är noga och verkligen registrerar allt man äter. Det är lite jobbigt i början att väga maten, men man lär sig ganska snabbt hur mycket man kan äta av vad. 

Något liknande men betydligt billigare är lifesum där man i gratisversionen registrerar mat och träning. Betalversionen har fler funksjoner, till exempel kan man koppla ihop den med andra appar. Jag har ett fitbit aktivitetsarmband ihopkopplat med lifesum som automatiskt registrerar hur många kalorier jeg förbränner varje dag. Väldigt smart!

• Bradbury

FatSecret är också helt gratis och fungerar mycket enkelt och smidigt. Man behöver inte betala massa pengar för viktklubb tycker jag. Jag har haft viktklubb och var nöjd men jag använde ALDRIG forumet eller recepten så för mig var det verkligen inte värt pengarna.

Svar på tråden Har någon provat viktklubb?