• eyelight

Abort eller ej? Hjälp!

Har en son som är 4 år och som är mitt allt, älskar honom över allt annat på jorden.
    Nu har jag blivit gravid med samma pappa, och är i vecka 5 (4+5).
    Denna gången inte planerat.

Vi bråkar jämt jämt jämt och han jobbar jämt för han är egenföretagare. Vi har inga farföräldrar som kommer hjälpa oss, så om vi någon gång behöver hjälp så måste vi vända oss till en utomstående (nanny).

Jag har aldrig gjort någon abort så att göra det skrämmer mig nåt fruktansvärt, tror att jag kommer ångra mig om jag gör det men samtidigt inte.
    Hur ska man komma fram till något beslut? Jag grubblar konstant om detta.

Jag vill bara inte bråka mer, och att min son ska få ett syskon och hela tiden känt att vi bråkar/bråkat.
    Vi har bokat tid till parterapi i nästa vecka och hoppas att det kan hjälpa oss.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-28 11:10
    mor/farföräldrar ska det stå.

Sen ska tilläggas att jag älskar ju min man men inte problemen som vi har. Han har alltid varit den enda för mig.

• Svar på tråden Abort eller ej? Hjälp!
  • Anonym (T)

Vänta med beslutet tills parterapin.

• eyelight

Ja, det kanske är bäst. Men kan inte sluta grubbla, dagarna fram till parterapin kommer vara så jobbiga.

Finns det nåt sätt man kan tänka redan nu?

• Anonym (T)

Du kan tänka att det är fel tid att genomgå en graviditet just nu och att det är bättre för alla inblandade att det sker när allting har stabiliserat sig, ingenting hindrar att ni skaffar barn senare.

Eller så tänker du att du kör på och så får det som sker ske.

Det är svårt att säga hur du kan tänka när du inte vet vad du vill. Har du någon magkänsla för beslutet om du skalar bort alla om och men? Försök hitta den, den brukar aldrig ljuga.

• eyelight
    Anonym (T) skrev 2016-12-28 17:34:17 följande:

Du kan tänka att det är fel tid att genomgå en graviditet just nu och att det är bättre för alla inblandade att det sker när allting har stabiliserat sig, ingenting hindrar att ni skaffar barn senare.

Eller så tänker du att du kör på och så får det som sker ske.

Det är svårt att säga hur du kan tänka när du inte vet vad du vill. Har du någon magkänsla för beslutet om du skalar bort alla om och men? Försök hitta den, den brukar aldrig ljuga.

Det är väl bara det att jag tänker också att om man nån gång ska ha fler barn så är det typ som senast nu, för varken jag eller min man vill att det ska skilja för många år mellan barnen.

Sen börjar man bli äldre, jag är 30 år och han är 40 så rädslan att inte kunna få barn i framtiden tänker man på.

Jag har dock alltid varit nöjd med att "bara" ha ett barn, däremot så vill han gärna ha fler barn, eller iallafall ett till så att sonen ska få ett syskon.
Svar på tråden Abort eller ej? Hjälp!