• Ssarawilhelmsson

    Försenad mens 14 dagar, fått negativt test

    Hej! Min mens är försenad 14 dagar (skulle haft mens 17 dec) och har inte kommit något än. Vi har haft oskyddat sex för att försöka plussa. Tog test igår men det visade negativt. Är Det för låga halter för att kunna visa något på vanlig sticka? Haft oskyddat 5 gånger sedan den 14 dec.

    När kan jag testa och det visar helt säkert att det ligger eller inte ligger ett foster i magen? Har haft

    Små symptom, som kommer och går. Idag känner jag ingenting, andra dagar har jag haft stickningar under magen och ont i korsryggen och brösten har känts tunga.

  • Svar på tråden Försenad mens 14 dagar, fått negativt test
  • Jag är bara jag

    Det är extremt ovanligt att inte få plus om man skulle ha passerat BIM med hela 14 dagar. Inte helt omöjligt däremot, men synnerligen ovanligt. Om test inte ger plus nu är det inte säkert det nånsin gör det även om man skulle vara gravid. Bästa och egentligen enda sätter då att få veta hur det står till är att göra ett VUL. En tjej här i våras testade minus åtskilliga gånger och gjorde VUL som visade att hon var gravid i vecka 11! Vanligaste orsaken till sen mens och minus på test är dock att äl faktiskt inföll senare än man trodde eller uteblev helt.

  • Virrepannan
    Ssarawilhelmsson skrev 2016-12-29 21:13:18 följande:

    Så bör jag testa mig om nån vecka eller hos barnmorskan eller är det inget? :)


    Prova om en vecka igen. Är du fortfarande osäker då så boka in dig hos bm så kan du antingen slappna av sen, eller mentalt ställa in dig på en graviditet!
  • Virrepannan
    Virrepannan skrev 2016-12-29 21:28:51 följande:

    Prova om en vecka igen. Är du fortfarande osäker då så boka in dig hos bm så kan du antingen slappna av sen, eller mentalt ställa in dig på en graviditet!


    Hur gick det för dig?
  • Ssarawilhelmsson

    Inget den gången.. men nu har jag mer symtom än vad jag hade sist.. humöret har varit som en berg och dalbana, trött men kan inte sova på nätterna, mår illa konstant varje kväll. Hade ÄL för 8 dagar sedan, kan jag testa nu och få ett riktigt svar?

  • Virrepannan
    Ssarawilhelmsson skrev 2017-02-03 07:53:27 följande:

    Inget den gången.. men nu har jag mer symtom än vad jag hade sist.. humöret har varit som en berg och dalbana, trött men kan inte sova på nätterna, mår illa konstant varje kväll. Hade ÄL för 8 dagar sedan, kan jag testa nu och få ett riktigt svar?


    Nån garanti finns aldrig, men ett positivt svar är alltid positivt. Känner du för att testa så tycker jag att du ska göra det :)
  • V89

    Hej. Jag är på bim +10 idag och är illamående varje morgon och kväll, samt så fort blodsockret går ner. Ömma och svullna bröst, trött, huvudvärk.. Och emellanåt sticker det nertill i magen.

    Testat med clearblue plus och tycker jag anar något men jag vet inte..?

    Bifogar en bild om nån har lust att slänga en blick :D

  • Virrepannan
    V89 skrev 2017-02-03 18:51:42 följande:

    Hej. Jag är på bim +10 idag och är illamående varje morgon och kväll, samt så fort blodsockret går ner. Ömma och svullna bröst, trött, huvudvärk.. Och emellanåt sticker det nertill i magen.

    Testat med clearblue plus och tycker jag anar något men jag vet inte..?

    Bifogar en bild om nån har lust att slänga en blick :D


    Solklart plus skulle jag säga! Grattis :)
  • V89
    Virrepannan skrev 2017-02-03 19:46:59 följande:

    Solklart plus skulle jag säga! Grattis :)


    Man vet inte riktigt vad man ska tro faktiskt :)

    Ingen höjning frpn igår till idag. Borde synas mer för att vara på bim +10 kan jag tycka :)..
  • V89
    Ssarawilhelmsson skrev 2017-02-03 07:53:27 följande:

    Inget den gången.. men nu har jag mer symtom än vad jag hade sist.. humöret har varit som en berg och dalbana, trött men kan inte sova på nätterna, mår illa konstant varje kväll. Hade ÄL för 8 dagar sedan, kan jag testa nu och få ett riktigt svar?


    Hej! Har du testat? :)

    Jag mår också illa varje kväll. :/
Svar på tråden Försenad mens 14 dagar, fått negativt test