• Anonym (Forms)

Vilken vikt / kroppsfigur föredrar män generellt på kvinnor?

Det är självfallet individuellt, men här diskuteras det generella. Jag är man och föredrar kvinnor som är något mittemellan mager och överviktig. Gärna lite former, alltså. Vad tycker ni andra män?

• Svar på tråden Vilken vikt / kroppsfigur föredrar män generellt på kvinnor?
  • En glad tjej

Nu är jag inte man men känner många män. De flesta av dessa gillar kvinnor med former.

• r e

Ja som sagt väldigt svårt att ge ett generellt svar men ska jag ge mig på någon form av svar så 155-165cm lång och 60-70kg. Alltså inte alltför smala tjejer. Men finns ju självklart undantag...

• Kenny78

Smala eller atletiska former är finast. En gammal tumregeln är att en tjej bör väga sin längd i centimeter minus 10. Dvs är hon 170 cm bör hon väga 60 kilo, är hon 165cm bör hon inte väga mer än 55 kilo.

En vältränad och slank figur signalererar att tjejen tar hand om sig och mår bra och sånt är sexigt och fint. Liksom att en överviktig och slapp kropp signalerar att utseendet kommer i tredje eller fjärde hand samt att orken inte finns där.

Orkar man inte ta hand om sig själv eller sin kropp, orkar man då engagera sig i ett förhållande och ge kärlek och omtanke till en partner?

• Anonym (Formsak)

Former är inte detsamma som övervikt och fetma. Jag föredrar/attraheras av former och attraheras inte av övervikt och fetma.

• Anonym (tycker)

Om vi talar om det generella, så vill nog de flesta män ha kvinnan fylligare än hon själv skulle vilja vara. Det gäller i än högre grad om vi tänker oss män i alla åldrar globalt.

Det skiftar även över tid och mellan olika kulturer. Ju mindre extern åsiktspåverkan, desto fylligare kvinna önskas. En man boende i någon avsides afrikansk by har förmodligen yppigare preferens än en västerländsk, ständigt uppkopplad och trendkänslig yngling.

• Anonym (M)
    Kenny78 skrev 2016-12-29 20:33:34 följande:

Smala eller atletiska former är finast. En gammal tumregeln är att en tjej bör väga sin längd i centimeter minus 10. Dvs är hon 170 cm bör hon väga 60 kilo, är hon 165cm bör hon inte väga mer än 55 kilo.

En vältränad och slank figur signalererar att tjejen tar hand om sig och mår bra och sånt är sexigt och fint. Liksom att en överviktig och slapp kropp signalerar att utseendet kommer i tredje eller fjärde hand samt att orken inte finns där.

Orkar man inte ta hand om sig själv eller sin kropp, orkar man då engagera sig i ett förhållande och ge kärlek och omtanke till en partner?

Som jag då alltså :) 162 cm - 52 kg (just idag då...)
  • Anonym (Fia)

Det finns ju någon stor studie som visar att en midja-höft-kvot på 0,7 är det som de flesta män föredrar. Sen tror jag nog att andra skönhetsdrag ofta överväger. De flesta män skulle antagligen välja en kvinna med snygga ansiktsdrag, vackert hår osv med en kvot på 0,8 framför en alldaglig kvinna med kvot på 0,7.

• Anonym (Ig-88)

Lite övervikt, gärna breda höfter. Lika långa som mig (1.75) eller kortare.

• Anonym (H)

Jag gillar en smal och späd tjej.

• Tom Araya
    Anonym (Forms) skrev 2016-12-29 18:50:12 följande:

D

Vilken vikt / kroppsfigur föredrar män generellt på kvinnor?

et är självfallet individuellt, men här diskuteras det generella. Jag är man och föredrar kvinnor som är något mittemellan mager och överviktig. Gärna lite former, alltså. Vad tycker ni andra män?

Hur tänkte du när du ställde denna fråga?
    Du kan inte få något annat svar än vad varje svarande man själv tycker, alltså kommer inte svaren att motsvara den generalitet du efterfrågar.
Svar på tråden Vilken vikt / kroppsfigur föredrar män generellt på kvinnor?