• Wilman85

    Tätt mellan barnen

    Hejsan!

    Jag behöver råd. Vi har en son på 3 år och en son på 7 månader. Misstänker nu att jag är gravid igen. Vi har en dröm om tre barn så skulle bli jätteglad, men samtidigt lite nervös. Orkar man tre barn så tätt? Någon som har det? Erfarenheter? Orkar kroppen en till graviditet så snabbt?

  • Svar på tråden Tätt mellan barnen
  • Anonym (Hej)

    Ja, för mig har det gått bra :)

    Har 4 barn i åldrarna 9, 8, 3 och 6 mån, nu försöker vi skaffa nr 5 och för min del har jag orkat och även kroppen, men det är ju så olika, vissa klarar det medan andra inte.

    Följ din egen kropp och magkänsla.

    Men absolut kan man orka med det :)

  • Flammertrill

    Så lik min situation just nu. Men hör på detta: jag har en 18 månaders, en 7 månaders och är nu 6 veckan gravid med nr 3......orkar man???? Följer följer . Jag har en tid för abort om några dagar men är fantastiskt så kluven. Man känner sig väldigt trött men det skulle ju vara så kul att ha en nr tre. Främst för att man redan är i spelet liksom. Också för att de kan ha så kul ihop....och sist även för att få det gjort och bli av med småbarnsåren snabbt och smidigt all together eller vad tror ni? Följer följer följer

  • Wilman85

    Va skönt att höra att det går. Det finns ju många fördelar, då kan ju ha jättekul se när dom är så tätt, som du skrev skönt att göra småbarnsåren i ett svep, annars börjar man ju om sen. Jag är mest orolig för sömnbristen och kroppen. Låter kanske mesigt men när man inte får sova blir jag helt knäpp. Annars tror jag jag skulle orka. Det är ju min dröm!

  • Wilman85
    Flammertrill skrev 2016-12-30 19:27:21 följande:

    Så lik min situation just nu. Men hör på detta: jag har en 18 månaders, en 7 månaders och är nu 6 veckan gravid med nr 3......orkar man???? Följer följer . Jag har en tid för abort om några dagar men är fantastiskt så kluven. Man känner sig väldigt trött men det skulle ju vara så kul att ha en nr tre. Främst för att man redan är i spelet liksom. Också för att de kan ha så kul ihop....och sist även för att få det gjort och bli av med småbarnsåren snabbt och smidigt all together eller vad tror ni? Följer följer följer


    Vill ni ha 3 i framtiden? I så fall kanske det är värt att det är lite tuffare några år. Man vet liksom aldrig om det skulle gå att bli gravid igen osv. Kanske något man skulle
    Ångra. Men det är bara mina funderingar. Fick iof svar på min egen fråga där ????????
Svar på tråden Tätt mellan barnen