Kläder - förskolan - pedagoger
Hej
Jag undrar vad ni som arbetar i förskolan har för kläder på jobbet?
Snart färdig förskollärare...
Hej
Jag undrar vad ni som arbetar i förskolan har för kläder på jobbet?
Snart färdig förskollärare...
Lekbara kläder efter väder. Tjockjacka, överdragsbyxor, varma skor, mössa och vantar om det är kallt, regnjacka, regnbyxor och gummistövlar till när det är regnväder och tunna kläder när det är varmt ute. Inomhus vanliga kläder (dock ej vita eftersom fläckar syns mycket på vitt) och inneskor. Titta efter vad pedagogerna på din praktik har för kläder.
Inomhus: leggings och någon skön, mjuk klänning samt innetofflor
Utomhus beroende på årstid men jag har:
- gummistövlar, vinterkängor, gympaskor, sandaler
- tunn mössa och tjock mössa
- halsduk
- fingervantar, lite tjockare fingervantar, tjocka tumvantar
- fleecejacka och en tunnare dunväst
- regn- och vindställ, byxa och jacka med 10 000 mm vattenpelare
- vinterjacka och termobyxor
Mycket kläder. Skulle behöva byta ut mina gympaskor mot ett pr tunnare goretex som är vattentäta men i år fick pengarna gå till nya tjocka vantar och termobyxor. Vi får betala alla våra kläder själva.
Jag funderade på om det funkar med leggings och klänning / jeanskjol.
Ofta använder jag jeans men känner att det roligt med variation.
Jag hade alltid jeans fram till jag började på förskolan och tröttnade på att de kasade ner är jag ständigt böjer mig, sitter på huk, sitter på golv, kryper osv.
Så nu har jag mjuka leggings, köper billiga från lager 157 eftersom kläder slits fort. Och sköna klänningar som är lätta att ha under ytterkläder.
Ofta klänning/tunika och strumpbyxor/leggings. Starka färger, roliga mönster och paljetter. Alltid nagellack. Smycken som barnen tycker är fina. Snygga inneskor.
Ytterkläder varierar mellan det arbetsgivaren erbjuder (prassliga i herrstorlekar) och egna.