• kokos

Nässelutslag virus??

Hej

Undrar om någon haft barn med förkylning som även fått nässelutslag?

Det började för en vecka sedan med att min treåring fick magsjuka och var förkyld. Sedan har han haft nässelutslag som kommit och gått över hela kroppen. Idag upptäckte jag samma utslag på min tvåårings ben och han är förkyld. Sjukvårdsupplysningen menar på att det kan sitta i två veckor och att man ska ta sig till närakut för antihistamin om det är för mycket klåda. Tänkte bara kolla om någon hade erfarenhet här

• Svar på tråden Nässelutslag virus??
  • Linda2barnsmamma

Min dotter får det varje gång hon är förskyld.. i ansiktet , armarna ben främst.. men även på magen o ryggen det ut som stora upphöjda blaffor :) aldrig behövt åka med henne men ja har en lindrande kräm ja använder på henne.. eller något kallt. Kallvatten

Men om han har besvär av klådan så är det ju bättre att åka o få nått starkare utskrivet. Ja använde även kylkrämen man har till vattkoppor när hon fick nässelutslag :)

• kokos
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-30 16:58:26 följande:

Min dotter får det varje gång hon är förskyld.. i ansiktet , armarna ben främst.. men även på magen o ryggen det ut som stora upphöjda blaffor :) aldrig behövt åka med henne men ja har en lindrande kräm ja använder på henne.. eller något kallt. Kallvatten

Men om han har besvär av klådan så är det ju bättre att åka o få nått starkare utskrivet. Ja använde även kylkrämen man har till vattkoppor när hon fick nässelutslag :)

Ja precis så ser de ut! Mina har aldrig haft utslag vid förkylning. Tack snälla för ditt svar!
  • Linda2barnsmamma
    kokos skrev 2016-12-30 17:36:41 följande:

Ja precis så ser de ut! Mina har aldrig haft utslag vid förkylning. Tack snälla för ditt svar!

Ingen fara :) jag hoppas det försvinner snart för han .
Svar på tråden Nässelutslag virus??