• Mr Jade

Quinny Freestyle 3xl Comfort eller Quinny Buzz

Vi väntar barn och är i grepp med att köpa barnvagn(ny).
    Vi har i stort sätt bestämt oss för en Quinny Freestyle 3xl comfort, denna verkar robust, smidig lätt använd mm., men har nu även börjat fundera på en Quinny Buzz, då den är lite lättare och mindre när den är ihopfälld och lättare att fälla upp igen.
    Är det någon som har erfarenhet av "Buzzen" , och "Comforten" är vi intresserade av synpunkter.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Quinny Freestyle 3xl Comfort eller Quinny Buzz
  • skriva

Jag undrar över märket. Quinny? Låter gräsligt.

Vet ni förresten att butikskedjan MQ från början hette "man & quinny"?

• Mr Jade

Ja du "skriva", namnet har jag inga synpunkter på.
    Det som är intressant för oss är vagnen i sig.

Å att butikskedjan MQ är en förkortning av man & quinny visste vi.

Någon som har synpunkter på Quinny Freestyle 3xl Comfort eller Quinny Buzz?

• Unni

Jag tyckte att liggdelen såg liten ut men har inga mått att jämföra med. Undrar oxå om det blir vingligt vid trottoarkanter, trappor och liknande. Det var längesen jag fick barn sist och har heller aldrig provkört en trehjuling så det är väl de frågetecknen som finns. Annars lutar det åt comfort eller buzz för våran del oxå.
    Hoppas att ngn som vet tittar hit Mr Jade.

• vår andra

Varför inte ställa frågan på vänta barn på inhandla eller på föräldrar under barnvagnar?

Tror du får mer svar där på din fråga

Vår andra
  • Mr Jade

Tack för tipset "Vår andra"!
    Vi är nya på forumet

"Unni" - vi har oxå haft funderingar kring trottoarkanter osv. men tror nog att det är en vanesak, och ett annat sett att köra vagnen gentemot en 4-hjuling. Comforten är nog den det lutar åt mest för oss, men det är verkligen en djungel det här med barnvagnar.
    mvh. Mr Jade

• Åsa Lund

Hej!
    Vi har inte jämfört sorterna men köpte en Comfort för att den har vändbar sittdel. Köpte den på www.pingpong-online.com och fick den hem till dörren efter 7 v. Barnet är fortfarande i magen, men provkörning av vagnen i vardagsrummet visar att den tar sig runt hur smidigt som helst. Vagnen fick bäst i test i Vi föräldrar före jul...

Lycka till!
    Åsa

Svar på tråden Quinny Freestyle 3xl Comfort eller Quinny Buzz