• SaraBN

    Välja syskonvagn

    Jag väntar barn i slutet av sommaren och storebror kommer då att vara drygt 2,5 år. Hur gör man med syskonvagn? Och vilken är bäst? Vi tycker att Emmaljunga är fin, men det kanske är bra om man kan ha den som singelvagn?

    Hur ska man tänka?

    Jag vill kunna gå snabba och långa promenader, annars hade väl en ståbräda varit ett alternativ.

  • Svar på tråden Välja syskonvagn
  • kaatriin

    Hej!

    Väntar också mitt andra barn så letar också efter en bra syskonvagn :) Dem jag fastnat för och de står mellan är Emmaljunga 735 samt Bugaboo Donkey Duo. Dock är den sistnämda så dyr, både ny och begagnad så lutar mer åt Emmaljunga:)

  • Blicka

    Har en bugaboo donkey o är jättenöjd! Så smidigt att skjuta ihop i singelläge när det inte behövs två sitsar. Priset är ju på tok för mkt men ångrar inte att vi köpte en sån.

  • fjanten

    Tänk bara på vikten så att ni inte köper en dyr vagn som bara fungerar i några månader innan storasyskonet blir för tungt.

  • SaraBN
    fjanten skrev 2016-12-30 23:20:36 följande:

    Tänk bara på vikten så att ni inte köper en dyr vagn som bara fungerar i några månader innan storasyskonet blir för tungt.


    Smart!
  • SaraBN
    kaatriin skrev 2016-12-30 21:51:46 följande:

    Hej!

    Väntar också mitt andra barn så letar också efter en bra syskonvagn :) Dem jag fastnat för och de står mellan är Emmaljunga 735 samt Bugaboo Donkey Duo. Dock är den sistnämda så dyr, både ny och begagnad så lutar mer åt Emmaljunga:)


    Hur långt blir det mellan dina? :)
  • SaraBN
    Blicka skrev 2016-12-30 23:18:29 följande:

    Har en bugaboo donkey o är jättenöjd! Så smidigt att skjuta ihop i singelläge när det inte behövs två sitsar. Priset är ju på tok för mkt men ångrar inte att vi köpte en sån.


    Kul att höra någon som är nöjd, min man är väldigt inne på en Donkey. Jag känner mig lite tveksam pga av det höga priset men å andra sidan är ju även andrahandsvärdet högt, så man kanske inte förlorar för mycket?
  • SaraBN
    UnderbaraLillaÄlskadeJag skrev 2016-12-30 21:09:53 följande:

    ABC design Zoom


    Har du en sån? Är du nöjd?
  • Blicka
    SaraBN skrev 2017-01-01 07:34:54 följande:
    Kul att höra någon som är nöjd, min man är väldigt inne på en Donkey. Jag känner mig lite tveksam pga av det höga priset men å andra sidan är ju även andrahandsvärdet högt, så man kanske inte förlorar för mycket?
    Andrahandsvärdet är ju högt. Vet inte hur mkt vi får ut när vi säljer, trodde vi skulle kunna byta vagn innan vintern började men den större vill fortfarande åka vagn ibland. Vi får se när det blir dags att sälja.
  • kaatriin
    SaraBN skrev 2017-01-01 07:33:14 följande:

    Hur långt blir det mellan dina? :)


    Ca 1 år och 9 månader blir de :) för dina då?
Svar på tråden Välja syskonvagn