• kaatriin

Pojknamn som passar ihop med Novelia

Vilka pojknamn passar ihop med namnet Novelia?! :)

• Svar på tråden Pojknamn som passar ihop med Novelia
  • Carambolan

Jag hade nog faktiskt hade satsat på något som låter HELT annorlunda. Novelia är så ovanligt och pråligt så jag tror att det lätt blir lite för mycket om man har ett till namn i samma stil. Jag tänker istället på namn som låter gammeldags och lite hårda, typ August, Ture eller Agaton.

• kaatriin
    Anx123456 skrev 2016-12-30 21:49:58 följande:

Samuel?

De namnet har vi faktiskt på "namn-listan" :)
  • Anx123456

Superfint! Hade döpt min son till det om det inte vore så att mitt ex snodde namnet....

• kaatriin
    Carambolan skrev 2016-12-30 21:52:04 följande:

Jag hade nog faktiskt hade satsat på något som låter HELT annorlunda. Novelia är så ovanligt och pråligt så jag tror att det lätt blir lite för mycket om man har ett till namn i samma stil. Jag tänker istället på namn som låter gammeldags och lite hårda, typ August, Ture eller Agaton.

Förstår ditt tänk :) Ture gillar jag skarpt men en kompis som heter de :( Agaton och August föll inte mig i smak tyvärr! :(
  • kaatriin
    Anx123456 skrev 2016-12-30 21:54:10 följande:

Superfint! Hade döpt min son till det om det inte vore så att mitt ex snodde namnet....

Eh, gör väl inget om era barn heter samma? :)
  • Anx123456

Nä i stort sätt inte men stör mig haha
    Har redan Zackarias, Valentin, Ian, Messias och Noah på min lista så jag har gott om namn redan!

Novelia var extremt vackert får jag säga. Hade snott det och lagt på min namnlista men min kusin heter Ofelia haha

• kaatriin
    Anx123456 skrev 2016-12-30 21:59:33 följande:

Nä i stort sätt inte men stör mig haha

Har redan Zackarias, Valentin, Ian, Messias och Noah på min lista så jag har gott om namn redan!

Novelia var extremt vackert får jag säga. Hade snott det och lagt på min namnlista men min kusin heter Ofelia haha

Okej dåså :)

Jaa, jag älskar de namnet! ???? Hon skulle egentligen ha fått namnet Nova-lie men jag råkade någon gång i slutet av den graviditeten säga Novelia istället och direkt fastnade vi för de istället :) haha. Så en felsägning blev en rätt sägning ;)
  • kaatriin
    Ilon skrev 2016-12-30 22:00:39 följande:

Kevin

Kevin är ett fint namn men inget jag fastnade för :(
Svar på tråden Pojknamn som passar ihop med Novelia