• Funderaren

Ingen matlust alls, men inget illamående!

Är gravid v 7+4 och sen några veckor tillbaka så har min matlust helt försvunnit.
    Jag har inget illamående utan känner bara äckel inför nästan all mat. Apelsinjuice är det ända som smakar någotsånär.

Är det nån som känner igen sig, när försvann det, fick ni några tips från BM?

Tycker det är väldigt jobbigt, då jag känner att jag blir hungrig men det finns ingen mat som jag vill äta. Helst skulle jag bara vilja strunta i att äta..

• Svar på tråden Ingen matlust alls, men inget illamående!
  • Gwen

jag är lika dan till och från. kan inte planera alls vad jag ska äta. tvingar mig att äta och det blir det som jag kan tänka mig just då. det kan vara allt från fiskbullar till pizza. ofta ngt onyttigt som just pizza eller kebab... eftersom det är det enda jag får i mig. men det är inte ens riktigt gott. jag har kunnat äta kall frukt i små bitar det blir man lite mätt av oxå.

• eval

Har forfarande så i v 18. I början blev det väldigt mycket drickyoghurt för att få något aningen stadigare än apelsinjuice i magen. (fortfarande sugen på apelsinjuice!)

Nu blir det riktig mat om nån annan lagar... annars mest yoghurt, kräm eller flingor med mjölk. Varm mat är av nån anledning inte det minsta lockande.

• Gwen

samma här, äter om ngn annan lagar. Eftersom jag är själv så händer det inte så ofta så jag får tvinga mig men det är jobbigt. kan tilllägga att jag har gått upp mkt i vikt minst 10 kg, har ingen våg så jag vet inte.... kanske lite mkt onyttig mat??

• Funderaren

Känenr likadant, lättare att äta om nån annan lagar, fast det är ju inte jättegott för det.

Kan också vilja ha allt från fiskbullar till nåt riktigt onyttigt, men ändå så är det inte riktigt gott.

Känns skönt att få läsa att man inte är ensam, men läser ju bara om de som är så hungriga hela tiden (om det inte gäller illamående då)

Men det känns ju jobbigt när man vet att man behöver äta ordentligt och nyttigt...
    Inte ens choklad är ju gott! *suck*

• gujo

Jag är i vecka 21 och undrar när aptiten ska komma tillbaks, äter betydligt mycket mindre nu än innan graviditeten, jag har mått lite dåligt men inte så jag kräks hela tiden men det kan ju vara en anledning att man egentligen inte mår så bra.......Men huvudsaken är att järnvärdet är bra och andra prover oich att bebisen växer så behöver vi inte vara oroliga, det verkar vara fullt normalt verkar det som......fast väldigt jobbigt då man hör andra som är gravida som inte gör annat än är sugen på nåt eller äter osv och själv känner man sig inte alls sugen.......man skulle ju vilja unna sig något extra nu när man är gravid, med min förra så var jag tvärtom, och gick upp en hel del så jag ska kanske vara tacksam lättare att bli av med kilona efteråt om de inte är så många.........

Kram på er!

• Gwen

jag går upp som bara den iaf. går runt och småäter mackor och sånt eftersom jag inte orkar laga mat. blir orolig att bebisen ska få näringsbrist eller ngt. fast jag försöker käka mkt frukt... hoppas att det ordnar sig.

• MissLilo

min bm sa ingenting......

men jag mådde illa i början. Nu vecka 3 så har ja noll aptit!!

• Lalalong

Så har jag kännt nästan hela graviditeten. Mådde inte heller särskilt illa, jag ville bara inte ha mat! Och när jag väl åt så blev jag mätt på ingenting.
    Kan dock säga att det har vänt nu (inte förren i v.30 någonting dock) och jag kan inte få nog av att äta!!

• pemi

Samma här, får tvinka i mej mat. Mår inte illa så jag kräks, men det är sällan jag är riktigt sugen på något. Mätt blir man direkt ju... Också väldigt sugen på apelsinjuice, det som går bäst att äta är lakrits och salta kex... Frukt lockar inte alls, med tomaret o gurka går bra, och ost... Och sen går kall mat som yoghurt, fil m müsli och liknande oftast bra också. Iaf bättre.
    Är bara i v 6+6 så det går nog över hoppas jag.

pemi

• Karedo

Hej.. Jag kan känna likadant, vissa dagar vill man bara inte äta, Jag är i v 18+3 nu men det har varit så från v 8 kanske.. Det kommer nog gå över.. Kram

• Funderaren

Tydligen så är apelsinjuice en bra matvara Många som tycker om det, precis som jag! Känner också sug efter youghurt och sånt kallt, tyvärr så blev det inget sånt handlat nu *suck* får försöka införskaffa det så man får nåt i sig när man nu inte orkar laga nåt!

Men jag är sugen på kräftor!!! Det har jag varit hela tiden. Tyvärr så är ju kräftsäsongen inte riktigt här ännu ju =P men det kommer blir MYCKET räkor och kräftor i sommar sen.
    *mmm*

Ja det är väl bara att längta sig fram till v 30 då Just nu skulle det vara kul att känna att man vill äta hur mycket som helst

• Trogga

På MVC fick jag bara höra att jag ska äta det jag kan. Men på jobbet fick jag rådet att äta kall mat.

• Gwen

jag har ätit det jag kan, blir tjock av det kan jag tillägga ha ha

• miajames

Är i vecka 20 nu men när jag var först fick reda på att jag var gravid så var jag likadan!!! Kände inte alls för att äta, men hungrig blev jag... Aptiten kom tillbaka ca 5 veckor sedan. Dessutom så kunde jag inte äta godis och chocklad!!!!!

• Tili

Hade ingen aptit nästan hela min graviditet. Allt smakade äckligt men jag mådde inte illa alls. Det jag kunde äta var avokado och rökt kalkon.

Jag gick bara upp 6kg under hela min graviditet så det satte sina spår att jag inte kunde äta.

I vecka 40 föddes en pytte liten kille på 47cm och 2400g.
    Har ingen aning om han var lite för att jag inte kunde äta.
    Han växte på sig när han kom ut.

Svar på tråden Ingen matlust alls, men inget illamående!