• mangoraja18

Rädd att lämna gravid "flickvän"

Hej! Rakt på sak.  (Jag är gott medveten om att jag inte är bra på att formulera mig samt att jag inte känner för att skriva allt i detalj men bara hoppa till sak).

Jag träffade min flickvän 2016 april. Vi väntar nu barn 26 februari 2017. Vi har alltså inte känt varandra speciellt länge och det här med graviditeten kom som en chock speciellt för mig då jag egentligen inte alls känner mig redo egentligen men jag försöker se det ändå på den ljusa sidan att jag faktiskt skall bli pappa. Vi har haft mycket tjafs och gräl nästan under hela graviditeten då vi är väldigt olika och tycker nästan aldrig samma. Jag bor på Gotland 24 år gammal och hon är bara här för att plugga 35 år gammal. Men hon känner för att stanna givetvis då hon nu är gravid med en gotlänning. Det har varit mycket emellan oss nu, mycket dåligt som sagt men vi hela tiden försöker vara tillsammans ändå även då jag inte kan se en ljus framtid framför mig tillsammans med henne.

jag har redan gjort slut 1 gång då det fick vara nog tyckte jag då hon sa att hon önskade att någon annan var pappan till vårat kommande barn. Hon nämnde då sin förra "lekkamrat" det var inte bara därför jag gjorde slut men det var det som gjorde att jag fick nog. Självklart efter ca: 1,5 månad slank man in igen i detta förhällande, tyvärr.

Nu är vi ännu tillsammans men jag har sen tidigare gjort en fakeprofil på en dejting sida som jag vet att hon är aktiv på, konstigt nog.... där jag nu avslöjat henne att hon är redo att gå på dejt med en annan "man" samt att hon uppger att hon är "singel" när hon är gravid i vecka 31+6 dessutom. vilket för mig är ganska sjukt? Jag mår jätte dåligt över detta men har nästan inte hjärta till att göra slut igen och det här är inget jag kan prata med henne om, för jag vet hur sjukt det redan är att jag har gjort en fakeprofil för att spana på henne... varför jag gjrot en fakeprofil kan ni undra? ja för att när vi dejtade och var tillsammans var hon aktiv på både badoo samt tinder vilket jag fick henne att sluta med men jag kom ihåg att hon nämnt att hon hade en profil på en viss hemsida vilket jag kollade även upp i sommras men ville inte att hon skulle se att det var jag givetvis så jag gjorde en fakeprofil för att "pröva" henne vilket är väldigt fult av mig men jag har ändå lyckats ta reda på en hel del. Så jag skrev till henne ett par gånger och nu på nyårsafton så skrev hon till denna profil som jag har samtidigt som jag låg och sov brevid henne. Hon ville träffas på en dejt och under detta "chattande" så uppgav hon att hon var Singel.

Hade hon inte varit gravid nu så hade jag gjort slut på en gång, och då försökt glömma henne. Men nu väntar vi faktiskt barn ihop och jag är livrädd att hon kommer göra allt för att jag inte kommer att få träffa mitt barn, jag vet att jag också har rättigheter men det är fan inte enkelt när man har ett exflickvän som inte vill ha något med en att göra för hon har sagt tidigare om jag skulle göra slut igen så får jag inte träffa mitt barn, hon vägrar att skriva på gemensam vårdnad oavsett om vi skulle vara tillsammans eller ej. Jag vet att hon kommer försöka knuffa bort mig så mycket hon bara kan för sådan är hon, Vafan gör jag???? hon har även tidigare hotat med att flytta från ön samt skriva på fadern okänd. sjuka är att hon bestämmer träff med någon samma dag som vi har planerat 3 rätters inför nya året och jag såg detta meddelande då jag stod nere i köket och fixa i ordning efterrätten å allt.

Hoppas ni kan förstå vad jag skrivit för nu sitter jag här i skrivandes stund hemma med hög puls samt svett å tårar och vet inte alls vad jag skall göra.         

• Svar på tråden Rädd att lämna gravid "flickvän"
  • Poppy75

Hade hon bokat träff samma tid som ni hade planer ? Brukar hon ställa in sådant med kort varsel ? Om inte så ville hon antagligen bara  känna sig attraktiv utan att ha en tanke på att genomföra något. 
    Är hon öppen för att gå i familjeterapi ? om inte annat så för att få en bättre relation som föräldrar oavsett hur det går med ert förhållande. 

• Anonym (Ann)

Du vet inte ens om du är pappan.Hon verkar konstig.Ta det lugnt med henne.

• Anonym (hej)

jag tror säkert jag är pappan men jag kommer ändå göra faderskapstest ifall att.

Jag tror mer att hon är rädd att bli ensam och rädd att jag skall göra slut igen så hon försöker väll hitta någon backup ifall det skulle hända. men vad vet jag.... kan nämna att hon är bipolär typ 2 vilket inte heller är så enkelt och jag har ganska dålig koll pådess innebörd helt å hållet.

• mangoraja18
    Poppy75 skrev 2017-01-02 10:46:13 följande:

Hade hon bokat träff samma tid som ni hade planer ? Brukar hon ställa in sådant med kort varsel ? Om inte så ville hon antagligen bara  känna sig attraktiv utan att ha en tanke på att genomföra något. 

Är hon öppen för att gå i familjeterapi ? om inte annat så för att få en bättre relation som föräldrar oavsett hur det går med ert förhållande. 

nej hon planerade tid nu till torsdag men hon gjorde det samtidigt då jag väl låg och sov brevet henne,
Svar på tråden Rädd att lämna gravid "flickvän"