• tuntemattomana

    Amnings-bh som ger normalformade bröst?

    Med förra barnet hade jag bara mjuka amningsbhs som var sköna men jättefula.. Brösten såg ut som typ strutar i!
    Ville inte ha bygel för var rädd för stockning.
    Nu ska jag ha barn igen och vill verkligen hitta en bh som ger samma bröstform som en vanlig bh.
    Med bygel, utan.. hur som helst bara den sitter snyggt och gärna skönt.
    Jag betalar gärna extra för en bra modell.
    Tips tack! :)

  • Svar på tråden Amnings-bh som ger normalformade bröst?
  • tuntemattomana
    Aileen Allannah skrev 2017-01-01 20:15:31 följande:

    Har inte Lindex amnings-bh med vadderade kupor? Fanns för några år sen i alla fall.


    tack ska kolla upp.

    problemet är att jag har 65 cm i omkrets och det är det få affärer som har i sortimentet. typ change och så har men det är svårt att hitta just amningsbhs i deras sortiment på hemsidorna..
  • Anonym (Sara)

    Cariwells Amnings-bh med vadderade kupor. Ingen bygel, jätteskön och ger fin form som vanlig vadderad bh. Jag använder dem fortfarande fast jag inte ammar längre för jag tycker de är så bra. Boob har också en vadderad som är bra om man har liten omkrets.

  • Aileen Allannah

    Men vad dåligt! Såg att varken hm eller Lindex har i den storleken, 75b var minst! Får man inte vara liten i kroppen och amma? Men är det inte så att 75b motsvara 70c och 65d? Jag kan ha rört ihop det, men kolla det om det kan vara ett alternativ i så fall? Man vill ju gärna ha några att byta med.

  • tuntemattomana
    Anonym (Sara) skrev 2017-01-01 20:29:55 följande:

    Cariwells Amnings-bh med vadderade kupor. Ingen bygel, jätteskön och ger fin form som vanlig vadderad bh. Jag använder dem fortfarande fast jag inte ammar längre för jag tycker de är så bra. Boob har också en vadderad som är bra om man har liten omkrets.


    tack ska kolla upp :)
    Aileen Allannah skrev 2017-01-01 20:30:37 följande:

    Men vad dåligt! Såg att varken hm eller Lindex har i den storleken, 75b var minst! Får man inte vara liten i kroppen och amma? Men är det inte så att 75b motsvara 70c och 65d? Jag kan ha rört ihop det, men kolla det om det kan vara ett alternativ i så fall? Man vill ju gärna ha några att byta med.


    nej tyvärr har jag aldrig hittat bra bh:s i de stora kedjorna, amningsbh eller vanlig. köper på nischade affärer istället för kedjornas sitter så illa oavsett vilken storlek jag provar där :/
    men tack för tipset!
Svar på tråden Amnings-bh som ger normalformade bröst?