• lasse1974

Sväljer en äkta vegan sperma?

Som ni ser, sväljer veganer? Om jag förstått det rätt äter dom inget animaliskt.

• Svar på tråden Sväljer en äkta vegan sperma?
  • Anonym (veganen)
    lasse1974 skrev 2017-01-01 21:49:33 följande:

Som ni ser, sväljer veganer? Om jag förstått det rätt äter dom inget animaliskt.

Gissar att detta är en såndär dum/dryg fråga bara, men okej, jag spelar med. Om man är vegan av dels etiska skäl/djurrättsskäl så vill man ju i grunden undvika utnyttjande av djur för egen njutning.  Ett av de stora problemen är ju att djur inte kan ge medgivande. Om jag som vegan sväljer min sambos sperma är det ju dels inte utnyttjande av honom för egen njutning, det är något vi båda vill göra och framförallt så har ju min sambo gett sitt medgivande (annars rör det det ju sig om våldtäkt eller sexuella övergrepp). 

Är man vegan av enbart hälso- eller miljöskäl så bryr man sig nog inte i detta alls, då det knappast har någon större påverkan på hälsa eller miljö. 
  • Aikido
    Anonym (veganen) skrev 2017-01-01 21:57:56 följande:
    Gissar att detta är en såndär dum/dryg fråga bara, men okej, jag spelar med. Om man är vegan av dels etiska skäl/djurrättsskäl så vill man ju i grunden undvika utnyttjande av djur för egen njutning.  Ett av de stora problemen är ju att djur inte kan ge medgivande. Om jag som vegan sväljer min sambos sperma är det ju dels inte utnyttjande av honom för egen njutning, det är något vi båda vill göra och framförallt så har ju min sambo gett sitt medgivande (annars rör det det ju sig om våldtäkt eller sexuella övergrepp). 

Är man vegan av enbart hälso- eller miljöskäl så bryr man sig nog inte i detta alls, då det knappast har någon större påverkan på hälsa eller miljö. 
    Tror inte det finns några dumma eller dryga frågor när det kommer till veganism.
  • Anonym (veganen)
    Aikido skrev 2017-01-01 22:00:56 följande:
    Tror inte det finns några dumma eller dryga frågor när det kommer till veganism.
    Tror du inte? Får stå ut med en hel del dryga frågor som ställs enbart för något taffligt försök att provocera, eller att frågeställaren tror att den har hittat något sätt att "sätta dit" en. En hel del dumma frågor som bygger helt på okunskap, vilket i sig inte är så dumt - det är ju isåfall bättre att folk frågar och man kan förklara hur det egentligen ligger till, men i 9/10 fall så skulle personen dels kunna enkelt ha googlat det istället för att jag ska behöva svara på samma fråga för 57:e gången, och dels så är personen sällan faktiskt intresserad av att ta till sig svaret. 
  • Aikido
    Anonym (veganen) skrev 2017-01-01 22:03:52 följande:
      Bla, bla, yada, yada ...sällan faktiskt intresserad av att ta till sig svaret. 
    Exakt!
  • Anonym (veganen)
    Aikido skrev 2017-01-01 22:08:11 följande:
    Exakt!
    Bara så du vet, anonyma forum betyder ju inte att man måste vara dryg eller otrevlig. Det är verkligen inte ett måste och rätt tråkigt faktiskt. 

Men gott nytt år på dig! Ha det fint!
  • Aikido
    Anonym (veganen) skrev 2017-01-01 22:10:32 följande:
    Bara så du vet, anonyma forum betyder ju inte att man måste vara dryg eller otrevlig. Det är verkligen inte ett måste och rätt tråkigt faktiskt. 

Men gott nytt år på dig! Ha det fint!
    Men det kommer så naturligt för mig

Försöker verkligen lägga band på mig men ibland slinker det igenom ett och annat mindre bra formulerat inlägg.

Du också bra det ha!
  • Anonym (Vegan)

Varför skulle det vara oveganskt??

• Aikido
    Ashtar skrev 2017-01-01 22:15:24 följande:
    Är spermier djur?
    Jag tror det. När tjejen säger "kom nu" så kommer de.
  • Tecum
    Aikido skrev 2017-01-01 22:19:30 följande:
    Dagens bästa...
  • EnAnonumius
    Aikido skrev 2017-01-01 22:19:30 följande:
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Sväljer en äkta vegan sperma?