Tillitsproblem
Detta kommer bli ett ganska långt inlägg men blir väldigt tacksamma om ni ändå läser och kan hjälpa mig.
Jag är en tjej som är 17 och har ett förhållande med en kille som fyller 18 denna månad. Vi har varit tillsammans 1,5 år och jag är superlycklig. Har dock ett STORT problem som jag inte vet vad jag ska göra med.. Det är så att 1,4 år innan jag och han blev tillsammans så gjorde jag och mitt ex slut efter 3 år. Under detta förhållande kan jag inte räkna hur många gånger han ljugit för mig, varit otrogen, stampat på mig och behandlat mig som skit, dock så var jag väldigt ung och kär så att göra slut var inget val för mig. Men när mina kompisar fick reda på vad han gjorde mot mig så övertalade dem mig att lämna honom och jag började lite smått inse vad han gjorde mot mig, att det inte var mitt fel och att jag inte förtjänar att bli behandlad så. Efter det så blev jag tillsammans med en annan kille men det varade endast i 2 månader då han också var otrogen. Och nu är jag tillsammans med min pojkvän.
På grund av allt jag gått igenom när det kommer till förhållanden + en pappa som var otrogen och blev alkoholist efter det, som svikit och ljugit för mig så extremt mycket så har jag fått väldigt stora tillitsproblem, plus att jag har sett allt när det kommer till alkohol och bokstavligen hatar det. Detta har gjort att jag nu sen början av hösten förra sommaren har varit deprimerad. Jag går och får hjälp men har inte sett någon förbättring hittills.
Min nuvarande pojkvän har aldrig varit otrogen mot mig, dock har han ljugit för mig extremt många gånger om allt möjligt. Han vet vad jag gått igenom men väljer ändå att ljuga när det kommer till bland annat tjejer. Att han nu blir 18 är en sak jag har extremt mycket ångest för. 18 betyder börja gå på krogen och supa sönder. Jag har börjat jobba på att få upp tilliten och att börja älska mig själv mer men det var denna månad så har ju inte kommit långt om man säger så, och det kommer inte hinna ändras tills allt med krogen börjar. Jag tänker absolut inte hindra han från att gå på krogen, men jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte behöva sitta hemma med världens ångest och grina sönder varje gång han går ut, medan han har superroligt så mår jag så dåligt man kan må. Jag vet inte vad jag ska göra, snälla hjälp :(