ung och pco
Hej! jag känner bara att jag behöver skriva av mig lite. Jag är 21 år gammal och blev diagnostiserad på pco när jag var 19 år. Förstod inte riktigt då vad som menades med det. Det var först när vi på riktig satte igång att försöka som jag förstod..det funkade inte.. Och fick för någon månad sen reda på att jag inte har någon ägglossning. Ja jag är bara 21...men längtan efter barn infann sig redan för några år sedan. Jag är så trött på att höra, "men du är ju så ung, du har flera år på dej". "Det kommer lösa sig du är ju så ung". Det känns som att ingen förstår mig....Hur jobbigt det faktiskt är. Hur mycket det tär på mig. Jag är liv rädd för att jag aldrig ska bli mamma. Rädd för att aldrig kunna ge min sambo en familj. Har frågat honom om han lämnar mig om jag inte ge han barn. Han säger ju så klart nej. Men om fallet skulle bli så, kommer han ångra sig då? eller kommer han att ångra sig när han blir gammal och hans kompisar får barnbarn? Jag ska i mitten på januari på börja min första behandling med pergotime.
Behövde bara skriva av mig..