• Hana123456

Missfall

Hej!

Jag var i v 7 (6+1) när jag började blöda lite rosaktiga flytningar och sedan bruna flytningar. Dagen efter fick jag "mensvärk" och det började komma blod. Det kom klumpar men inte så mycket blod som jag trodde det skulle komma i och med ett missfall, därför blev jag lite osäker på att det är det. Just nu har jag inte ont nå mer och bara lite blödning. Men ändå känner jag i maggropen att det är ett missfall. Vill egentligen bara få skriva av mig, jag är såklart jätteledsen och hade verkligen sett framemot en graviditet. Vad har ni för erfarenheter? Och hur länge måste man vänta innan man blir gravid igen?

• Svar på tråden Missfall
  • Carambolan

Beklagar missfallet! Så tidigt behöver det inte komma särskilt mycket mer blod än vid en vanlig mens. Det har inte hunnit utvecklas särskilt mycket mer i livmodern, speciellt inte om graviditeten avstannade redan tidigare.

Ni kan försöka igen på en gång, men många brukar vänta en mens emellan för att vara säkra på att kroppen är på banan igen och för att lättare kunna datera den nya graviditeten.

Svar på tråden Missfall