• eelinb

Är jag gravid?

Hej!

Om jag räknat rätt så hade jag ÄL mellan 19-21 dec och hade sex 22dec och har BIM idag.

Ingen mens syns till och inga tecken på att det är påväg heller..

Har under över en veckas tid känt mig konstig, seg i kroppen och trött hela tiden, har dock inte sovit bra alls..

Har varit smått illamående till och från men inga kräkningar. Har känt som stickande värk i magen till och från men inget överdrivet.

Kisseriet har gått från ca 4 gånger om dagen till 10-15 gånger dag och natt.

Jag har haft en regelbunden menscykeln på 28 dagar sen jag tog ut min pstav i september.

Tog ett gravtest på BIM-5 alt. BIM-6 med negativt resultat.

Är så kluven, vet inte om jag ska testa igen eller om jag ska vänta lite längre? Negativa svar är ju inte direkt roligt att få.

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Långbenopluto

Bara ett g-test kan ge dig svar. Att du fick neg så tidigt är inte konstigt, för det är väldigt ovanligt att få pos så tidigt.

• eelinb

Jo jag vet. Men man går ju i tankarna att man bara inbillar sig.. och besvikelsen är ju brutal om det visar neg. Bör jag vänta några dagar?

• Långbenopluto
    eelinb skrev 2017-01-02 13:09:29 följande:
    Jo jag vet. Men man går ju i tankarna att man bara inbillar sig.. och besvikelsen är ju brutal om det visar neg. Bör jag vänta några dagar?
    Ja, det kan du göra om du vill.
  • Anonym (Babyboom)

Jag tycker du ska testa imorgon. Då kan du invänta mens eller testa om mensen uteblivit :) det blr dock visa plus redan idag om det är ett litet frö där.

• eelinb

Jo hade tänkt köpa test idag för att testa imorgon i morgonurinet.

Det känna lite tidigt idag eftersom att halva dagen bara har passerat och menaen kanske dyker upp framåt kvällen eller så..

• Lojjjssan

Hej!
    Jag känner igen mig i det du skriver! Hade också ÄL då och har BIM 5/1. Tog ett gravtest idag men negativt... blir så besviken varje gång! Har exakt samma symtom som dig så det känns så konstigt att det inte var ett pluss när jag var så säker!

• eelinb

Idag har illamåendet vart så mycket värre och har en underlig värk i magen. Har inte testat idag för men man är junitålig.. men får vänta veckan ut ????

Är mest kissnödigheten som har fångat mitt intresse. Vad reagera du på först?

• Lojjjssan

Ja samma här! Började gå upp på nätterna och kissa och sov otroligt dåligt. Dock så har jag haft en sån värk i tjejmagen idag att jag tror mensen kommer imorgon... återstår att se!

• eelinb

Jag skulle haft mens igår men har inte haft några känningar alls på att det är på g.

Magvärken jg har haft idag har varit något helt utöver det vanliga..

så jag hoppas innerligt att jag bara testade förtidigt och att plusset visar sig. Har tänkt vänta tills fredag eller lördag med att testa nästa gång!

Du hade BIM 5/1 sa du? Du kan rent av också testat för tidigt.

Lycka till och hoppas mensen håller sig undan!

• Lojjjssan

Åh hoppas att du har något som gror där inne Skrattande
    Jag hoppas det! Köpte apotekets egna och där stod det att man kunde testa BIM+1, så antar att jag bara är tidigt ute?? Men känns verkligen att tant röd kommer snart så känns konstigt att testa en gång till... väntar nog till BIM eller BIM+1 om tant röd inte dyker upp!

Ska du testa en gång till imorgonbitti? 

• Anonym (B)
    eelinb skrev 2017-01-03 22:42:13 följande:

Jag skulle haft mens igår men har inte haft några känningar alls på att det är på g.

Magvärken jg har haft idag har varit något helt utöver det vanliga..

så jag hoppas innerligt att jag bara testade förtidigt och att plusset visar sig. Har tänkt vänta tills fredag eller lördag med att testa nästa gång!

Du hade BIM 5/1 sa du? Du kan rent av också testat för tidigt.

Lycka till och hoppas mensen håller sig undan!

Om du testade så tidigt som BIM-5 eller BIM-6 så är det inte ett dugg konstigt att det visade negativt. Men du kan ta test redan nu om du vill, du behöver inte vänta veckan ut. I de allra flesta fall så får man ett säkert svar redan på den dagen mensen skulle ha kommit, så om du nu tar det en eller två dagar efter BIM (imorgon alltså?) så får du med största säkerhet ett "riktigt" svar. Finns ibland några som trots allt testar falskt negativt även då, men det är relativt ovanligt. Isåfall kan du vänta en vecka och ta igen om symptomen kvarstår men mensen uteblir. Men som sagt, i de allra flesta fall så kan du redan nu få ett säkert svar. 
  • eelinb

Låter som en bra idé att vänta!

Annars blir man besviken när - dyker upp men sen ändå vet att det kan bara för tidigt för att +. Tålamod ????

Hoppar nog imorgon och torsdag och testar på fredag. Har också ACOs test och känner att jag kan ha varit för tidigt ute med testandet.. är ju ändå på dag 32 på fredag så har inte tant röd dykt upp då så känns det som att det borde bli utslag på testet om det är något som gror inne i magen ????

• eelinb
    Anonym (B) skrev 2017-01-03 22:59:43 följande:

Om du testade så tidigt som BIM-5 eller BIM-6 så är det inte ett dugg konstigt att det visade negativt. Men du kan ta test redan nu om du vill, du behöver inte vänta veckan ut. I de allra flesta fall så får man ett säkert svar redan på den dagen mensen skulle ha kommit, så om du nu tar det en eller två dagar efter BIM (imorgon alltså?) så får du med största säkerhet ett "riktigt" svar. Finns ibland några som trots allt testar falskt negativt även då, men det är relativt ovanligt. Isåfall kan du vänta en vecka och ta igen om symptomen kvarstår men mensen uteblir. Men som sagt, i de allra flesta fall så kan du redan nu få ett säkert svar. 

Jo men är inte helt 100 på när ÄL inträffa och på så vis lite osäker angående BIM. Därför jag vill vänta för att undvika ett osäkert svar, sitter garanterat bara i huvudet att det kanske skulle plussas senare men väntar nog ändå för säkerhetsskull, för mitt egna psyke liksom.
  • Anonym (B)
    eelinb skrev 2017-01-03 23:04:52 följande:
    Jo men är inte helt 100 på när ÄL inträffa och på så vis lite osäker angående BIM. Därför jag vill vänta för att undvika ett osäkert svar, sitter garanterat bara i huvudet att det kanske skulle plussas senare men väntar nog ändå för säkerhetsskull, för mitt egna psyke liksom.
    Nej, jag förstår helt :) Fick själv ett negativt kanske BIM-5 eller så, hade nyligen slutat med minipiller så hade inte full koll på exakt när ÄL och mens och allt skulle vara. Testade senare igen ca 1.5 vecka efter, men nervigt dagarna innan ändå - är nu i v.7+3. Symptomen du beskriver låter iallafall precis som mina! Hade mycket molvärk i livmodern, som mensvärk men lite ihärdigare och konstant liksom. Mitt tydligaste tecken blev när jag och min sambo hade sex och jag kom, fy tusan vad ont det gjorde haha... livmodern bara krampade, mensvärk deluxe typ. Sedan hoppade illamåendet in så tidigt som v.4+2. Så låter ju iallafall som graviditetssymptom :) Håller tummarna!
  • eelinb
    Anonym (B) skrev 2017-01-03 23:11:45 följande:

Nej, jag förstår helt :) Fick själv ett negativt kanske BIM-5 eller så, hade nyligen slutat med minipiller så hade inte full koll på exakt när ÄL och mens och allt skulle vara. Testade senare igen ca 1.5 vecka efter, men nervigt dagarna innan ändå - är nu i v.7+3. Symptomen du beskriver låter iallafall precis som mina! Hade mycket molvärk i livmodern, som mensvärk men lite ihärdigare och konstant liksom. Mitt tydligaste tecken blev när jag och min sambo hade sex och jag kom, fy tusan vad ont det gjorde haha... livmodern bara krampade, mensvärk deluxe typ. Sedan hoppade illamåendet in så tidigt som v.4+2. Så låter ju iallafall som graviditetssymptom :) Håller tummarna!

Stort grattis!!

Ja alla dessa symptom.. är första gången oskyddat så vet inte direkt vad jag ska känna efter men alla dess symptom smyger sig på sakta men säkert.

Blir starkare för varje dag som går! Men återstår att se ifall plusset eller mensen kommer, bara att hoppas!
  • eelinb

[quote=77274476][quote-nick]Lojjjssan skrev 2017-01-03 22:02:12 följande:[/quote-nick]

Ja samma här! Började gå upp på nätterna och kissa och sov otroligt dåligt. Dock så har jag haft en sån värk i tjejmagen idag att jag tror mensen kommer imorgon... återstår att se!

[/

Hur går det för dig? :)

• eelinb

[quote=77287067][quote-nick]Lojjjssan skrev 2017-01-07 17:28:54 följande:[/quote-nick]

Tant röd kom igår..

Hur går det för dig?

Nej vad tråkigt... bara påt igen!

Inga tecken på tant röd.. har inte testat sen torsdags, alltså BIM + 3. Tänkte vänta tills imorgonbitti för att ta ett test, är ju då BIM +7 och borde väl förhoppningsvis visa något om det finns något där inne!

Svar på tråden Är jag gravid?